Szerző Téma: Első számú közellenségünk: a telefon- és internetszolgáltató :)  (Megtekintve 10324 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető eXtra

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 509
A feszítőszálas légkábelek magassága közút fölött legalább 5.5 m, de néha kicsit alacsonyabbra sikerül...  ;D
http://www.borsonline.hu/aktualis/hogy-akadhatott-egy-kamionba-egy-legkabel-a-bors-utanajart/154454

Nem elérhető Horisz

  • Kezdő tag
  • **
  • Hozzászólások: 6
Mentést sem árt csinálni a sok munka után mivel a "kedves" ügyfelek előszeretettel reset-elnek és ilyenkor ugrik minden a pppoe adatokkal együtt  ;D Ennek a jellemzője a "nemtom mér,nincs internet se" telefonos hívás  :'(
előzmény: eXtra #36

Nem elérhető eXtra

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 509
Ma is belefutottam egy inviteles netbe és sikerült pár órát szopni a qrva adsl routerükkel, mire gatyába ráztam. A 80-as port kiengedve a netre, a webes setup felületen admin/admin gyári login, az eszközben persze minden szanaszét állítgatva...  :'(  Ma megfogadtam, hogy a jövőben mindenkinél rákérdezek, hogy ki az internetszolgáltatója és ahol invitel van, ott egy tizessel több munkadíjat írok az árajánlatba! ::duh::
előzmény: eXtra #9

Nem elérhető eXtra

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 509
A Tibi és a Boci csoki gyártója is szüljön sünt, amiért egyre szarabb minőségű édességekkel árasztják el az országot! A legújabb trükközésük az volt, hogy ugyanazon az áron 100 gr helyett már csak 90-et kapsz, ráadásul a Tibi a kakaótartalmat is csökkentette...

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
Evvel nincs is baj. Azért írtam hogy ennek fényében....
Már hiper szuper informatikus géniuszoknak kellene lenni sok helyen. (Próbáltam ironizálni  :)  )
De ehelyett egy port forwarding-ot nem tudnak beállítani.

Viszont én Boci csoki párti vagyok
előzmény: tomat5 #32

Nem elérhető L. Pásztor

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 922

[size=78%]Az 1 byte az 2 db 4 bites nibble.[/size]Igy a Tibicsoki meg 16 byte, azaz 32 nibble (falat) mert a tablat 8x4 fele lehet eltörni...



előzmény: tomat5 #32

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
Mai hír az indexen.
http://index.hu/tech/2016/05/07/internet_szelessav_megabit_meres_mbps_hiba_panasz/

Amúgy érdekes hogy van egy pár "telefonos, kábeltv-s" ismerősöm. Ők érdekes módon értelmes szakemberek forrasztó pákával, multiméterrel. Viszont ha kimegyek egy helyre és ott a telefonos emberke ezek közül semmi nincs nála. Volt amikor arra a kérdésemre hogy: Ezek nélkül hogy akartad megcsinálni a telefont?
Válasz: Hát össze sodrom és leszigetelő szalagozom...  ???

És egy kis kép hogy a mai informatika oktatás hol tart 2016-ban. Ennek fényében........
https://www.instagram.com/p/8GQT82KfHA/
előzmény: Lacy #29

Nem elérhető kero

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 450
Mint a Főgáz-nál dolgozó hölgy e-mail címe:

gabika@fogaz.hu
előzmény: Lacy #29

Nem elérhető Lacy

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 562
Hát ja.. a zinformatikus...
állandó probléma, a legjobb, mikor bármi ! telepítéséhez rendszergazda jelszó kell, persze a muksó elérhetetlen, leginkább, pedig én mindig szólok előre, hogy vagy router belépő jelszó kell vagy a rendszergazda
na ennek ellenére 10-ből 8 alkalommal  ez is szopás, bár van amelyik előkerül aztán, de van amelyik soha

 na csak hogy legyen jó napotok egy informatikus vicc :)

 Tisztelt IT csoport!

A mai nap kezdtem a cégnél és már el is készült a céges e-mail postafiókom, köszönöm gyors intézkedésüket! Értékeltem a humorérzéküket, de a kiosztott e-mail cím természetesen nem maradhat. Hogyan képviseljem a céget egy olyan e-mail címmel hogy faszi@cegunk.hu.

Köszi, Farkas Szilárd

Szia Szilárd!

Rossz hírem van, ez nem vicc. E-mail címek generálása automatikusan történik a vezetéknév és a keresztnév első betűiből. És sajnos nincs lehetőség ennek módosítására.
Nekem elhiheted.
Gerendás Cilike már fel is mondott

Üdv. Pintér Csaba
picsa@cegunk.hu

Nem elérhető kero

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 450
"[size=0px]a biztonságtechnika nem informatika, így a távoli elérést oldja meg az informatikus ismerős."
Ez alapvetően jól hangzik, ha van informatikus ismerős.
A dolog diszkrét bája akkor jelentkezik, amikor pl. egy céges ügyfélről van szó (ahol eleve nem férek hozzá a routerhez, mert azt a rendszergazda "bitorolja"), ami végül is nem baj, ha segítőkész. Mondjuk, hogy az, és leírom neki, hogy mit állítson be. Aztán amikor közli hogy kész, akkor a próbánál kiderül, hogy nem működik. És jön a mutogatás, hogy ki hibázott, esküdözik, hogy minden úgy van, ahogy kértem, fikázza a rendszeremet, (mert mondjuk nem linuxról lehet elérni távolról, és így már egy kalap szar az egész, meg abszolút nem biztonságos, meg bla-bla-bla) Aztán kiderül, hogy van még egy router a rendszerben, amit szintén forwardolni kellett volna, megcsinálja, de még mindig szar. És jön az okoskodás, hogy ez így nem is működhet, (igaz, hogy egy csomó másik helyen így működik, de ez nem érdekli) És hosszas könyörgésre az ügyfelemnek kiadja a router hozzáférési kódját, miután 5 perc alatt beállítom és működik. Pedig én "nem értek hozzá" (és igazából tényleg nem). Hát ennyit az informatikus ismerősökről, meg a rendszergazdákról. És ha az internetszolgáltató közellenség, akkor a rendszergazda legalább annyira. Tisztelet a kivételnek!
[/size]
előzmény: mot #27

Nem elérhető mot

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 305
Ez a megoldás sem rossz, a problémát én ott látom, hogy "az ÜF a hozzáférés idejére dugja be". Sajnos ez sok esetben nem kivitelezhető, mert az ÜF a hozzáférés idejében mondjuk a Balatonon/Bahamákon nyaral.  ;)
Mivel a 10 millió orvos/informatikus/miegymás országában élünk, én azt vallom, hogy a biztonságtechnika nem informatika, így a távoli elérést oldja meg az informatikus ismerős. -> tudom, most fogtok megkövezni...  ???
"Az informatikus ismerős egyébként is sokkal jobban ért a biztonságtechnikához és miegymáshoz..." - mondja ezt az ÜF az előző mondat alapján. Sajnos a távoli elérés sokszor rengeteg nyűggel jár, amit csak MUSZÁJBÓL vállalunk fel (mint bizt.tech. telepítők).  >:( De ezt már sok topicban kiveséztük...
előzmény: Gyafi #25

Nem elérhető Gyafi

  • Kezdő tag
  • **
  • Hozzászólások: 47
Az adat (kép tartalom) nem megy át a felhőn; az az eszköz és a kliens között megy. A felhő csak az összeköttetés kiépüléséhez kell.
előzmény: bcslaci #23

Nem elérhető Gyafi

  • Kezdő tag
  • **
  • Hozzászólások: 47
Te akkor a harmadik hozzászóló vagy (értsd rád nem vonatkozik a nem egészen értem részt).  ;D

Az EZVIZ arra megoldás, hogy ügyfél lássa a mobilján minden erőfeszítés nélkül.

Egy megoldás a hozzáférésre:  ügyfél routerét kicseréljük 15eFt-s mikrotikra, ez csinál vpn kapcsolatot a mi mikrotik routerünkkel. Ha nem lehet kicserélni mert csak, akkor egy 5eFt-s kicsi mikrotikot teszünk utána és az csinálja meg.  Ha ügyfél paranoiás, akkor ezt a kicsi dobozt alapban áramtalanítva tartja és csak a hozzáférés idejére dugja be. Ennyi segítség azért elvárható az ügyféltől.
A mi oldalunkon ezek megfelelően le vannak tűzfalazva/tiltva/védve, így nem sok vizet zavar.  Forgalmat nagyon minimálisat generál, nem jelentős.

Én úgy gondolom, T a nagy ezért azt csinál amit akar. Sok helyen nincs alternatíva így alkalmazkodni kell..

előzmény: Ryki #24

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
Senki nem beszélt itt felhő szolgáltatásról. Én is Hikvision rögzítőket szerelek, ismerem az EZVIZ felhő szolgáltatását. Senki nem téveszt össze semmit.
Itt arról beszélgettünk hogy a T-homár egyes helyeken Natolta a hálózatot...
Ha távolról kell a rögzítőben állítani, finom hangolni, esetleg az ügyfélnek 1 hét múlva jut eszébe hogy neki Hétfőn, Kedden csak mozgásrögzítés kell a kamerán mert akkor nincsenek az üzletben stb stb. Azt nem lehet a felhőről állítgatni.

És itt nem csak a kamerarendszereket érinti ez a probléma hanem a riasztórendszerek IP moduljait is, ott nincs felhő.

És egy szolgáltató nehogy már mindenki felett álljon, ha a többi szolgáltató képes olyan dolgokra hogy vissza állítja az IPv6-os címet IPv4-re, akkor inkább szolok az ügyfélnek hogy gondolkodjon el, hogy kell-e neki olyan cég ami magasról tesz a problémáira. 2016-ot írunk egyre több és több "okos" ház épül. Egy Natolt kapcsolat egy ilyen háznál biztos sok előnnyel jár (irónia). Jah és benne van a nevében hogy szolgáltató.    ::) [size=78%] [/size]

előzmény: Gyafi #22

Nem elérhető bcslaci

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 672
Felhőből milyen felbontással tudsz felvételt visszakeresni?
előzmény: Gyafi #22

Nem elérhető Gyafi

  • Kezdő tag
  • **
  • Hozzászólások: 47
Nem egészen értem egyik-másik hozzászólót.  Erre a problémára van rendes megoldás: felhős hozzáférést tudó eszközök. Olyat kell ajánlani, akkor mindegy, milyen net kapcsolat van.
Én pl. a Hikvision eszközeit szeretem, használom, javaslom.

Ne tévesszük össze a dyndns megoldásokkal, mert az nem felhő.


Nem elérhető Horisz

  • Kezdő tag
  • **
  • Hozzászólások: 6
Egyszerűen:
Modem: WAN ip = Whatsmyip ip
Ha nem egyezik NAT van  :'(

vagy

Gyors kapcsolat teszt DVR nélkül:
1-Whatsmyip
2-a modemen ha van bekapcsolom az "Remote management"-et pl.9999-es portra
3-az első pontban kiadott IP-t beírom a böngészőbe megtoldva a :9999-el

Ha nem jön be NAT van  ??? ennyi
előzmény: handras #20

Nem elérhető handras

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 167
Azt hittem, létezik más mód is, én is így csinálnám.
előzmény: Ryki #18

Nem elérhető tomat5

  • Teljes tag
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Sziasztok!
Érdemes csesztetni őket. Beköltöztem a mostani lakásunkba, próbáltam a kamerát elérhetővé tenni és nem ment. Megnéztem az IP címet a routerben látszott hogy natolt. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, sokadszorra adtak egy műszakist, aki adta a hülyét, és közölte hogy én vagyok a balf... de azért megkérdezi (?) Érdekes módon másnap du. egyszer csak minden működött úgy, hogy nem nyúltam semmihez.
előzmény: handras #16

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
A helyszínen egyes routerek beállítási felületén be van pipálva a Nat.
Vagy ha nincs ilyen menüpont akkor a routerben a szolgáltató által kapott IP címet összehasonlítom egy WhatsmyIP és társai oldalon szereplővel. És nagyjából ennyi. Ha nem egyforma a kettő akkor Natolva van.
előzmény: handras #16

Nem elérhető bcslaci

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 672
Ha nem natolt akkor publikus IP címe kell legyen, ha nem publikus akkor biztos natolt.
előzmény: handras #16

Nem elérhető handras

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 167
"Ügyfélnél felmérés közben megnézem (ha tudom) a kapcsolatot, ha látom hogy NAT-olva van akkor közlöm vele hogy ez van ezt kell szeretni.."

Hogy döntöd el, ip cím alapján?
előzmény: Ryki #15

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
Nekem már volt pár telefonbeszélgetésem (Tököm) céggel Natolás ügyében... Elvileg technikus volt a vonal másik végén. Ő mondta hogy Natolás-t akkor tudnak megszüntetni ha az ügyfél előfizetése 1 évnél nem fiatalabb. Új ügyfelekre az új ÁSZF vonatkozik abban valahol van valami evvel kapcsolatban, én nem tudom nem az én tisztem végig olvasni...
Fix IP címre az volt a válaszuk hogy csak és kizárólag céges ügyfeleknek tudnak ilyet biztosítani...

Hogy ezekből mi és hogy igaz nem érdekel én nem fogok velük telefonos szélmalom harcot vívni.
Németországban is szoktam dolgozni Dójcse Tököm rosszabb mint a magyar.
Egyszerűen már nem érdekelnek.

Ügyfélnél felmérés közben megnézem (ha tudom) a kapcsolatot, ha látom hogy NAT-olva van akkor közlöm vele hogy ez van ezt kell szeretni... Ha szeretné a kameraképeket telefonon nézni akkor keressen másik szolgáltatót.

Érdekesség képen tavaly nyáron a UPC az egyik 7. kerületi ügyfelemnél átállt IPv6-ra. Onnantól nem tudta elérni a rögzítő a távoli szervert. Az első telefonálásnál kértem egy technikus emberkét mondtam hogy mi a probléma, segítőkészen mondta hogy ha az ügyfél kéri minden további probléma nélkül visszakaphatja az IPv4 Ip címet, most úgy is fel szabadult nekik egy csomó... 
előzmény: SLC #12

Nem elérhető padisah

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 540

Nem elérhető syn7h37ic

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 456
Ez jó ötlet...

előzmény: Ryki #11

Nem elérhető SLC

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 757
Natolást kérem szépenre a legtöbb szolgáltató megszünteti, még wi-fi-s internetnél is. Azonban van egy aki bekeményített és ez jár ennyi pénzért elv szerint, fix IP megvásárlására akar kötelezni, ha hasonló szolgáltatásokat akarsz igénybe venni.

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
Utóbbi időben 5 helyen futottam bele ilyen Natolásba (Tököm) szolgáltató jóvoltából.
Cserébe már bele írom az árajánlatokba hogy egyes szolgáltatóknál nem tudok felelősséget vállalni a távoli elérés nem működése miatt.... >:(   
előzmény: syn7h37ic #10

Nem elérhető syn7h37ic

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 456
Ismerős... Hasonló problémám van a Telekommal, ott sem lehet ezekkel a madarakkal normálisan dűlőre jutni. Hovatovább annyira belefáradtam ezekbe az állandó harcokba, hogy már nem akarok foglalkozni a távoli eléréssel, mert rohadtul elegem van, hogy a kedves szolgáltató miatt 3423148-szor kell kimenni, mert nincs távoli elérés. És kin csapódik le? Persze, hogy a telepítőn. Környékünkön van pár szolgáltató, Invi, Telekom, és egy-két kábelnetes. Eddig a legkevesebb bajom a kábelnetes szolgáltatóval volt, konkrétan egy sem, mert az azonnal kérdés nélkül megy. ADSL esetén pedig akkor volt normális átvitel, ha a gagyi router modemet szépen sima bridge-ként használtam és az általam adott routert használtam net kapcsolódásnak. a NAT-olást párszor már én is beszívtam...
előzmény: eXtra #9

Nem elérhető eXtra

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 509
Egy ügyfél boltjában korábban inviteles adsl net volt, amit egy ideje optikás netre cseréltek és kb. azóta a kamerarendszer nem elérhető. Először az őskövület D-link routerre gondoltam, de mivel invitelről van szó és sok mindent láttam már náluk, ezért nem rendeltem csuklóból új routert, hanem vittem egyet próbára. A megérzésem jó volt és nem a routerek okozták a problémát, hanem a NAT-olt hálózat. Felhívtam az invitelt, ahol egy óra alatt 5 balf@sz ügyfélszolgával fárasztottuk egymást. A "kis türelmét kérem" már elhangzott vagy százszor, mire megkértem a madarat, hogy legyen olyan szíves kapcsoljon már össze azzal a technikussal akivel a háttérben beszél, mert talán gyorsabban haladnánk. "Jó megkérdezem." Persze a másodvonalas balf@szt nem lehetett kapcsolni, aki azt állította, hogy az optikai eszközük nem is képes a NAT-olásra, ezért gyorsan rákerestem neten az Alcatel i240-re és csodák csodája pont az invitel oldalán találtam egy képernyőmentést, ahol a NAT defaultban be van rajta kapcsolva...  ::fejel::



Ezen a ponton határozottan megkértem az ügyfélszolgát, hogy mivel az időm véges, legyen szíves vegyen fel hibabejelentést és cseréltesse ki az eszközt egy olyanra, ami nincs NAT-olva. Nem volt kedvem az Alcatel konfigjával vergődni és ha már ilyen hülye az invitel, akkor belefér nekik egy (-két, mert elsőre tuti hoznak egy másik NAT-oltat) kiszállás...  ::levele::

Nem elérhető Lacy

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 562
na azért tegnap meg ma volt egy pozitív élményem telefonossal
Balatonnál tettünk fel rendszert de a Sagem vonalas telefon pótló gsm izé nem ment kiderült, hogy számlaelmaradás miatt ( az egy másik dolog hogy mért.. nem az üf volt 100% hülye)
Ott hagytuk a rendszert készen felprogramozva csak éppen ha meg jön a vonal akkor már tud is kommunikálni.
Na jött vonal ez a szar nem működött.
Jött a telefonos tegnap.
Kipróbált mindent, engem is hívtak, volt oly kedves és benyomkodott, mindenfélét amit kértem, belehallgatott a vonalba is, átkötött, szerelt, próbált, riasztott.
Ma hozott egy Nokiásat is kötött, szerelt, programozott nekem diktálás útján, de csak nem ment.
ritka de azért jó hogy van ilyen is

Nem elérhető mot

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 305
No igen. Csak amikor az ÜF-el megegyezünk, hogy akkor ez lesz felszerelve ennyiért, majd a meló közben szól, hogy az unokatestvérének a szomszédjának a haverját is felhívja a riasztó. - Kedves Mester (na ez vagyok én  :D ), oldja már meg nekem is... imigyenla szól az ÜF. Persze előfordul olyan is, hogy előre szól, hogy telefonjára kér átjelzést. Ez esetben ajánlom a GSM átjelzőt, ott legalább a telefonos nem jön szóba, mint hibaforrás. És azért valljuk be, egy telefonos átjelzés programozása miatt nem szeretem elbukni a melót (elhajtani az ÜF-et másvalakihez). Nem tudom ki hogyan van vele, de a mostani helyzetben nem olyan sűrűn jönnek az ÜF-ek...
előzmény: eXtra #6

Nem elérhető eXtra

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 509
Én távfelügyelet helyett elvből nem csinálok az ügyfél telefonjára "átjelzést", de ha valaki nagyon keményen ragaszkodna hozzá, akkor átküldeném a konkurenciához, hogy őket boldogítsa...  ;D
előzmény: mot #5

Nem elérhető mot

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 305
Na én pont ezért nem szeretem az ÜF mobilját csörgettetni a riasztóval. Mert az ilyen telefonszerelő általi gányolás csak a legközelebbi riasztásnál derül ki!!  :o És ha mondjuk az egy betörés lesz, a telefonos után fél évvel, akkor az ÜF már nem fog emlékezni, hogy annó a telefonos tényleg szöszmötölt valamit. És ekkor TE leszel a hibás, hogy ezt nem is mondtad, meg nem is így akarta, meg különben is szar az egész riasztó, nem ér semmit.
De amikor ezt ELŐRE elmondom az ÜF-nek, akkor persze jön a válasz, hogy ő ezzel tök tisztában van, természetesen a telefonost még csak ránézni sem engedi a dobozra, nemhogy szerelni. Na arról már ne is beszéljek, hogy MINDÍG felhívom az ÜF figyelmét, hogy ha telefonos, internetes, stb. szerelés van nála, csináljon egy próbát a végén és addig ne engedje el a szakit, amíg meg nem győződik a rendszer és átjelzés tökéletes működéséről.

Nem elérhető TCsaba

  • Teljes tag
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Ja! És persze úgy hívtak ki, hogy baj van a riasztóval.  ;D

Nem elérhető TCsaba

  • Teljes tag
  • ***
  • Hozzászólások: 79
Csatlakozom.
Szintén Invitel.
Nem volt vonal. A szerelő első dolga volt, hogy lekösse a központot. Még szerencse, hogy pár napra rá a tulajdonos csinált egy riasztást és csodálkozott, hogy nem hívja a riasztó.

Nem elérhető eXtra

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 509
Egy bolthálózatot üzemeltető ügyfelemnél az invitel mostanában kötözgeti az internetet és a boltokból sorra jönnek a központszabotázsok - mert nekik a riasztórendszer dobozában a legegyszerűbb rákötni a telefonvezetékre...  :-X 
előzmény: SLC #83

Nem elérhető SLC

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 757
Üf hív, hogy riasztáskor nem csörög a mobilja mint eddig...
-Telefonszám nem változott?
-Nem
-És a vezetékes telefon?
-Nem az sem.
-Nem is babrálták a drótokat?
-Persze, hogy nem.
 
Kimegyek, nézem, kp-ban telefonszám oké.
Nézem a drótokat, hát kikötve.
 
Kérdezeem, hogy akkor csak b@sztatták a telefon vonalaat nem?
-Nem, csak aaz internet nem volt jó és voltak kint a szerelők... >:(
Ugye mit csinál az Inviteles szaki, biztos a risztó miatt nincs internet, kiköti, majd kiderült, hogy a modem halt be, de visszaa már nem köti a telefont.
Eljött az ideje, hogy a telefonvonalat szbotázs védett dobozban kössem meg :-)
 

 

Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!
Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!