Biztonságtechnika Fórum

Tűz- és behatolásjelzés => Távfelügyelet => A témát indította: Lacy - 2016. Május 22. - 22:26:28

Cím: Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Lacy - 2016. Május 22. - 22:26:28
Ilyen témát nem leltem
De most aktuálissá vált
Minap jártam egy ügyfélnél, akinek a rendszerét nem én szereltem csak már javítottam meg programoztam ügyeletre, némi helyi kivonuló megszűnés végett a G4 lett az ember ügyelete. de ennek vagy 6 éve.
Most viszont, hogy volt pár (talán 3 ) indokolatlan riasztása, és én mentem emiatt jav meg szer, a végén megkérdezte, hogy ilyenkor mi a helyes ügyeleti működés, mivel közben azt is megbeszélgettük, hogy az ex matávőr nem a szívem csücske mint szolgáltató, kezdve a rohadt nehézkes ügyintézéstől a nyilvánvaló ügyfél lopásig amivel én találkoztam a nem túl nagyszámú oda becsatlakozott ügyfeleim által.
A lényeg, hogy a riasztásokról a szomszédok szóltak na meg a memória otthon, az ügyelet nem.
Mikor kérdőre lettek vonva az ügyfél által, az volt a válasz, hogy olyan rövid ideig volt a riasztás, hogy nem gondolták hogy intézkedni kellett volna...
what is f....
hogy mii? noooooormális?
és ezt el is mondja így rögzített telefonban?
Ami tény, nálam a programozás mindig úgy van hogy a helyreállását a zónának akkor jelenti amikor az valóban meg is történik.
gyárilag elég sok riasztó ezt a sziréna leállás után teszi, ami szerintem egy eszement idióta dolog, de hagyjuk, át tudom állítani kb 2 másodperc.
De lehet hogy a G4 nem túl jeles telepítői és külső csatlakoztatói nem teszik ezt így náluk minden risaztás 2-3 pecig tart és az már elég hosszú hogy járőrt küldjenek a helyszínre, de legalább az ügyfelet illett volna hívni és megérdeklődni, hogy menjen-e a járőr?
szóval azt gondolom hogy ezek után erősen kétséges egy ilyen diszpécserekkel dolgozó országos ügyelet léte, de legalábbis az oda bekötni vágyó telepítők erősen gondolják át a dolgot.
Tudom hogy egyik ügyelet sem tökéletes de egy ilyen hibát elkövetni az egyszerűen menthetetlen.

Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: syn7h37ic - 2016. Május 23. - 08:26:02
Én ilyen problémát, mit írtál még sosem tapasztaltam, hogy ne reagáljanak egy 2 másodperces bebillenésre. Nem az lehetett, hogy a riasztás után közvetlenül ki is lett kapcsolva a rendszer? Mert az is megjelenik az eseménylistán. Olyan már volt, hogy az üf. nem kapcsolt időben ki, és beriasztott, de ekkor is felhívták, hogy riasztás érkezett, és rá közvetlenül a kikapcs. Nem hinném, hogy a távfelügy. csak úgy egy bebillenést figyelmen kívül hagy. Egyébként én minden riasztást szigorúan lekérdezek, mikor volt, melyik zóna, és történt-e egyéb más jelzés a riasztás mellett, stb stb... Csak egy telefon a technikusoknak. És ezt összehasonlítom a rendszer eseménynaplójával. Az igaz, hogy a felhígult szakma miatt boldog-boldogtalan szerel riasztót, és így nagyon sok trehány rosszul kiépített rendszer van, de ez nem a távfelügy hibája, hanem a telepítőé. A távfelügy sokszor csak átveszi a rendszert. Én is több felügyeletre programoztam már fel rendszereket, egyik nagy szolgáltató sem a gyorsaságukról híres, ha pl. rákötésről, vagy rajtuk keresztül telepített rendszerről van szó. Láttam már hajhullást okozó mekk mester kiépítéseket is, amik csoda, hogy egyáltalán nem gyulladtak ki. Az a legnagyobb baj, hogy a nagy szolgáltatóknál az ügyfél már nem mint partner, hanem csak egy statisztikai adat.
Privátban azért leírhatnád, hogy mi is az általad említett nyilvánvaló lenyúlás, kíváncsivá tettél. Tudok sorolni én is számtalan számomra hajmeresztő megoldásokat a távfelügyeleti szolgáltatók lehúzásaiból.
előzmény: Lacy #1 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12893#msg12893)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: eXtra - 2016. Május 23. - 09:53:34
Csak egy telefon a technikusoknak
előzmény: Lacy #1 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12893#msg12893)


Vagy Mohanetes (http://mohanet.hu/monitoringbook/) szolgáltatóknál csak egy okosteló előhúz a zsebből és Monitoringbook (http://prim.hu/cikk/2015/02/25/univerzalis_platformra_kerul_at_az_osszes_mohanet_alkalmazas) elindít... ;)  8)
előzmény: syn7h37ic #2 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12894#msg12894)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: SLC - 2016. Május 23. - 11:41:51
Boltból kifelé eszembe jutott, hogy ja ott maradt, késleltetés alatt nem jártam meg az utamat, így egy infra bebillent, riasztás és rögtön kóddal hatástalanítás. A diszpécser hívott, mondom, téves riasztás és jelszót kért :-)

Persze, hogy nem tudtam....

De lagelább működött, ja akku hibát és sim miatt kommunikáció hibát nem viszont nem jelezték.
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: kero - 2016. Május 23. - 12:02:14
Több dologhoz is szeretnék hozzászólni:
1. Ügyfél lenyúlás: én a Pilis Sec.-val jártam így, két alkalommal is, a RIMI-ről meg azt hallottam, hogy ötletszerűen felhívja a hozzá bekötött ügyfeleket, hogy akkut kell cserélni, ki is mennek és 2-3-szor annyiért meg is csinálják.
2. Rövid idejű riasztás: van egy ügyfelem, aki mindig azt kérdezi a távfelügyelettől, hogy mennyi ideig riasztott az érzékelő. Nem tudom, hogy honnan szedte ezt a marhaságot, korábban egy kis céghez volt bekötve, gondolom ott ültették a fejébe.
3. Zóna visszaállás jelentés, érzékelő visszaállás, vagy sziréna idő letelte után: Én be szoktam állítani a zóna kizárást, 3-5 alkalomra. Ezt szeretik is az ügyfelek, mert megnyugtatja őket, hogy ha elutaznak akkor nem fordulhat elő, hogy egész nap szól a riasztó egy esetlegesen hibás érzékelő miatt.
Viszont pl. a Paradox központoknál (EVO-nál biztosan így van) ha a visszaállás jelentés érzékelő követőre állítom, akkor ha például a sziréna időn belül háromszor érzékel mozgást az adott érzékelő, akkor ki is zárja magát a rendszerből, mindezt egyetlen riasztási ciklus alatt. Szerintem ez sem túl jó. Úgyhogy lehet hozni érveket mindkét fajta beállítás mellett és ellene is.
4. A MA-nál ha egy riasztás után egy percen belül érkezik kikapcsolás jelzés, akkor nappali időszakban nem reagálnak. A másik dolog viszont az, hogy tapasztalatom szerint a távfelügyeletek diszpécsereinek jelentős része nem ért a riasztók lelkivilágához (sosem szerelt riasztót), ezért sokszor hülyeségeket mondanak az ügyfélnek, az ügyfél viszont azt hiszi, hogy az a hiteles, amit a diszpécser mondott. Hát ez sokszor nem könnyű....
előzmény: Lacy #1 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12893#msg12893)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vg - 2016. Május 23. - 19:11:47
Már persze ha alkalmanként ehhez a tulaj hozzajarul ugyebár.
Es itt lehet a telepitoi, ugyfel erdekeket pro/kontra sorolni...
előzmény: eXtra #3 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12896#msg12896)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: kero - 2016. Május 23. - 19:28:46
Azért egy már telepített és távfelügyeletre kötött rendszernél a normális telepítő érdeke leginkább az, hogy minél profibb karbantartói szolgáltatást nyújtson az ügyfélnek. Vagyis a telepítő és az ügyfél érdeke jó esetben ugyanaz, az esetleges probléma minél gyorsabb megoldása.
Ennek elengedhetetlen feltétele (lenne) a távfelügyelet és a telepítő közötti szoros együttműködés, és minél akadálytalanabb információáramlás. Az ügyfél legtöbbször nem is érti (vagy nem emlékszik rá), hogy a diszpécser mit mondott neki, ilyenkor alapvető lenne, hogy a távfelügyeletet felhívva maradéktalan információt kapjon a telepítő, hogy felkészülhessen arra, hogy mi várja a hekyszínen.
Sajnos az utóbbi időben az a tapasztalat, hogy mindenféle jogi indokra hivatkozva egyes távfelügyelet(ek?) minél inkább igyekeznek kizárni a telepítőt. Sokat vitatkoztunk erről. Lehet, hogy vannak rossz tapasztalataik, nekem viszont az a tapasztalatom, hogy az ügyfeleim sokkal inkább megbíznak bennem, mint bármelyik távfelügyeletben, melynek az embereivel jó esetben nem is találkoznak személyesen (maximum a térképezés alkalmával a járőrrel).
előzmény: vg #6 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12899#msg12899)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vg - 2016. Május 23. - 19:39:44
Pont ugyanazt mondjuk.
Ha az ugyfel ehhez hozzajarul.
előzmény: kero #7 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12900#msg12900)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: eXtra - 2016. Május 23. - 20:53:44
Szerinted aki látja, hogy a hazai jogrendszer kinek az érdekeit védi, annak lesznek adatvédelmi fenntartásai azzal a szerelővel szemben, akinek a telepítéskor bizalmat szavazott? 8) 2016-ban a Mercurio commander (http://mohanet.hu/mercurio-commander/) és a TELL TMS (http://www.tell.hu/hu/termekek/tavfelugyeleti-szoftverek/tms-pro) nálam dobogós helyen áll a fontossági listán... ;)
előzmény: vg #6 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12899#msg12899)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: eXtra - 2016. Május 23. - 21:04:11
Több dologhoz is szeretnék hozzászólni:
1. Ügyfél lenyúlás: én a Pilis Sec.-val jártam így, két alkalommal is, a RIMI-ről meg azt hallottam, hogy ötletszerűen felhívja a hozzá bekötött ügyfeleket, hogy akkut kell cserélni, ki is mennek és 2-3-szor annyiért meg is csinálják.
előzmény: Lacy #1 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12893#msg12893)


Sose értettem, hogy a szerelők miért adják le a nehezen megszerzett ügyfeleiket (bagóért) egy távfelügyeleti cégnek, amikor köthetnének olyan alvállalkozói szerződést is vele, ahol a távfelügyelet az alvállalkozó és nem a szerelő! Ebben a verzióban az ügyfelek lenyúlása nem igazán megvalósítható (mivel az ügyfél a telepítővel szerződik) és a nyereség is korrektebb lehet, mint amit a távfelügyelet adna, mert -bizonyos határok között- az árképzés is saját kézben marad...
előzmény: kero #5 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12898#msg12898)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: kero - 2016. Május 23. - 22:13:21
Sose értettem, hogy a szerelők miért adják le a nehezen megszerzett ügyfeleiket (bagóért) egy távfelügyeleti cégnek, amikor köthetnének olyan alvállalkozói szerződést is vele, ahol a távfelügyelet az alvállalkozó és nem a szerelő! Ebben a verzióban az ügyfelek lenyúlása nem igazán megvalósítható (mivel az ügyfél a telepítővel szerződik) és a nyereség is korrektebb lehet, mint amit a távfelügyelet adna, mert -bizonyos határok között- az árképzés is saját kézben marad...
előzmény: kero #5 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12898#msg12898)


Mondjuk azért mert egy esetleges vitás helyzetben nem biztos, hogy lenne hozzá kedvem, hogy egyszerre pereskedjek az ügyféllel, meg az "alvállalkozó" távfelügyelettel.
Ettől még nem értem, hogy kinek milyen hátránya származik abból, hogy a távfelügyelet mindenféle csűrcsavar nélkül tájékoztasson az ügyfelem riasztójának műszaki állapotáról. Olyan ügyfelekről beszélünk, akik (ahogyan elhangzott) nekem szavaztak eredetileg bizalmat, és az én ajánlásom alapján (mert 99%-ban így van) választották az adott távfelügyeleti céget, és én voltam, aki elvégezte a papírmunkát.
És kicsit értetlenül állok a távfelügyelet évről évre növekvő üldözési mániája előtt az elmondottakkal kapcsolatban. Meg például, hogy újabban már aláírási címpéldányt kell vinnem a céges ügyfeleimtől, a magánszemélyektől meg azt kérik, hogy kérjem el a személyi igazolványukat, szerződéskötéskor.
Nem értem a motivációt, van aki azzal játszik, hogy más nevében köt szerződést? És utána nem fizeti ki a díjat? És milyen kockázata van ilyenkor a távfelügyeletnek? Maximum bukik egy havi díjat, azután úgyis megszünteti a szolgáltatást. Véleményem szerint mindig az ügyfélnél van a nagyobb kockázat, hiszen "ismeretlenül" rábízza az ingatlana védelmét "valakikre".   


előzmény: eXtra #10 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12903#msg12903)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vg - 2016. Május 24. - 10:57:23
Igazából ezzel a telepítő kérdéssel megleptek.
Ti az alsógatyátokat cserélitek naponta, mas a karbantartójat... :P

Most viccen kívül: nálunk napjában van 20-30 mél, amiben az ügyfél jelzi, hogy mostantól más a karbantartója.

Ezek az ügyfelek már nehezen szavaznak feltétel nélküli bizalmat a telepítőnek. Es a gyakorlati példák azt mutatják igazuk van.
előzmény: kero #11 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12904#msg12904)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: kero - 2016. Május 24. - 11:14:26
Na látod, ez egy olyan indok, amit el tudok fogadni.
Mondjuk én magamból indultam ki, lehet, hogy hiba volt.
Az is igaz, hogy közel 20 év alatt nem sok ügyfelem választott más telepítő/karbantartót. Ha volt is esetleg egy-kettő, amelyiknél bepróbálkozott valami olcsójános, rövid idő múlva "vérző orral" könyörögték vissza magukat.
Olyan több volt, aki az eredeti telepítője helyett engem választott, mert az eltűnt/ elköltözött/ nem veszi fel a telefont/ nem ért hozzá amit csinál/ csak akkor jön fel vidékről, ha küldenek érte egy kocsit  :o ,   stb.
előzmény: vg #12 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12905#msg12905)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Lacy - 2016. Május 24. - 21:04:16
ezt én is írhattam volna max nem 20 hanem 26 évet :)
előzmény: kero #13 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12906#msg12906)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vlezlee - 2016. Május 25. - 15:27:43
+1
aki rendesen végzi a munkáját és korrekt azt nem váltják le csak úgy egy olcsójánosra, nekem is ez a tapasztalatom szerencsére :)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Wineman - 2016. Május 25. - 22:05:03
Sajnos mindig van olyan ügyfél, aki úgy érzi, hogy ezt olcsóbban is meg lehet oldani okosban... És akkor pár hónap után jön az, amit kero kolléga írt, hogy az ügyfél ismét inkább a mi szolgáltatásunkat szeretné.
előzmény: vlezlee #15 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12908#msg12908)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: ztm - 2016. Június 09. - 20:25:02
1. ...a RIMI-ről meg azt hallottam, hogy ötletszerűen felhívja a hozzá bekötött ügyfeleket, hogy akkut kell cserélni, ki is mennek és 2-3-szor annyiért meg is csinálják.
4. ...diszpécsereinek jelentős része nem ért a riasztók lelkivilágához (sosem szerelt riasztót), ezért sokszor hülyeségeket mondanak az ügyfélnek, az ügyfél viszont azt hiszi, hogy az a hiteles, amit a diszpécser mondott. Hát ez sokszor nem könnyű....
előzmény: Lacy #1 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12893#msg12893)


Mint RIMI-s alkalmazott, ezt a pletykát hadd cáfoljam meg. Máshonnan is hallottam már ezt a hülyeséget, nem tudom ki terjeszti. Nem ötletszerűen hívjuk az ügyfeleket, hanem egy belső nyilvántartás alapján ha látjuk, hogy a távfelügyeleti rádió/általunk telepített rendszer akkumulátora elérte a 3 éves kort, akkor jelezzük és javasoljuk a cserét. (Az ügyfelek többsége ezt jó néven is veszi.) Ezzel próbálunk elébe menni a problémának, nem várjuk meg míg az akku kirohad az adóból/központból. "A 2x, 3x annyiért"-al nem tudok mit kezdeni, mert nem írtál összeget. Ha Te csak akku árában végzed el a cserét, akkor valóban 2x, 3x annyit számlázunk, mert nálunk még rájön a kiszállás+munkadíj is. (Nem dolgozunk ingyen és a benzin/parkolójegy/stb. is pénzbe kerül.) Pl. ha csak a központban kell 7Ah akkut cserélni, 10.000Ft+ÁFA-t számlázunk, ha van kültérije is ez 12.500Ft+ÁFA. Nem gondolnám elszabadult áraknak, mert én is látom mások mennyiért csinálják.

A diszpécserekkel kapcsolatban megerősíteni tudlak, van amelyik segítő szándékkal, van amelyik totális hozzá nem értésből mond hülyeséget az ügyfélnek a rendszerrel kapcsolatban. Náluk minden hibáért az akku a felelős, aztán győzködhetem az ügyfeleket, hogy lehet annak a hibának ezer más oka is. Néha tényleg nem könnyű...
előzmény: kero #5 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12898#msg12898)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: kero - 2016. Június 09. - 21:59:32
Egy kollégám aki (akkor még rendszeresen kötött be a RIMI-hez) járt úgy néhány éve, hogy egy újonnan általa (általunk, mert besegítettem) telepített és hozzátok bekötött rendszer tulajdonosa pár hónap múlva panaszkodott, hogy felhívta a távfelügyelet, hogy akkuhibát jelzett a rendszer és azonnal cserélni kell, és ők gyorsan el is végzik.
A két-háromszoros ár azt jelenti, hogy képesek voltak 25e Ft-ot elkérni, az egyébként általad is leírt 10e (ami teljesen normális, piaci ár) helyett. Az árképzésen kívül a másik inkorrekt dolog pedig az volt, hogy nem azt mondták az ügyfélnek, hogy hívja a telepítőt, hanem inkább "saját zsebre megkaszálták", egy gyakorlatilag új rendszernél.
Nem tudom, hogy hányan dolgoznak nálatok, mindenhol előfordulhatnak inkorrekt munkatársak. Nálunk is dolgozott olyan, aki alkatrészt lopott, ki is lett rúgva.
Ha viszont mint írtad, hogy máshonnan is hallottad már ezt a hülyeséget, akkor talán el kellene gondolkozni, hogy hátha van valami alapja!
[/size]Én nem akartam rontani az üzleteteket, de ez egy konkrét, velünk megtörtént eset volt, nem pedig pletyka, úgyhogy kérlek ne szívd mellre![/size]
előzmény: ztm #17 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12939#msg12939)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: handras - 2016. Június 10. - 22:26:53
Tudod, én már régi motoros vagyok a szakmában.A Rimis telepítői azonosítóm a tízes sorszámú (volt).
Jónéhány ügyfelem volt nálatok. Aztán az átalakulások sorozata közben, egyszercsak megszüntettétek a jutalékom folyósítását arra történő hivatkozással, hogy az a cég már nem az a cég. Nos ez annyira inkorrekt lépés volt, hogy azóta nem vittem hozzátok ügyfelet.

Hasonló történetem van a G4-ről is. Azzal a különbséggel hogy ahányszor új vezetőjük lesz, minidig megígérik a visszaállítást. :-(
előzmény: ztm #17 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12939#msg12939)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Lacy - 2016. Június 10. - 23:49:30
hát kolléga bekerltél a "szopóágra" most de bocs a céget nem képviseli más :)
Csak jelzésérték képpen
nem mostani eset, de jó régi először ezzel indítok
jó vagy 10 éve hogy még a ProSec részére telepítettünk riasztókat mikor is a 2 kerben egy újszerű társasházban a földszinti lakásban átépítettünk egy rendszert.
Közben valami okból két Rimis jött a házba, egy papírlappal a kezükben kitalálták hogy az a fsz-i lakás is hozzájuk volt bekötve valamikor régebben
erre bejöttek !! mivel épp nyitva volt a bejárati ajtó mert épp ott szereltünk, keresték a tulajt.
Aki el is mondta nekik hogy nem ő hanem az előd aki ott lakott, de felmondott, kiköltözött ő meg épp most a Prosec-kel fog nászra lépni az őrzésre.
Na erre a két muki még hadolvált ott hogy de hát no hát de azért hagynak pár prospektust és szórólapot a levélszekrényben és valóban hagytak is.

előzmény: ztm #17 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12939#msg12939)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: ztm - 2016. Június 11. - 13:38:02
Egy kollégám aki (akkor még rendszeresen kötött be a RIMI-hez) járt úgy néhány éve, hogy egy újonnan általa (általunk, mert besegítettem) telepített és hozzátok bekötött rendszer tulajdonosa pár hónap múlva panaszkodott, hogy felhívta a távfelügyelet, hogy akkuhibát jelzett a rendszer és azonnal cserélni kell, és ők gyorsan el is végzik.
A két-háromszoros ár azt jelenti, hogy képesek voltak 25e Ft-ot elkérni, az egyébként általad is leírt 10e (ami teljesen normális, piaci ár) helyett. Az árképzésen kívül a másik inkorrekt dolog pedig az volt, hogy nem azt mondták az ügyfélnek, hogy hívja a telepítőt, hanem inkább "saját zsebre megkaszálták", egy gyakorlatilag új rendszernél.

előzmény: ztm #17 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12939#msg12939)


Gondoltam, hogy lavinát indítok el, de vállalom. Nehéz az ilyen egyedi esetekről úgy nyilatkozni, hogy én semmit nem tudok az előzményekről. A 10e+ alapdíjat egy nagyon egyszerű rendszerre vonatkoztasd, rkp+belt.szir. Ha már van segédtáp, több kültéri sziréna, esetleg a központba is 2db 7Ah akkut raktak, akkor a 25e+ eléggé helyén van. És nyilván vastagabban fog a ceruza, ha a javítás éjszakai műszakra/hétvégére esik.

Amivel elég gyakran találkozok, hogy a telepítők sem tudatosítják eléggé az ügyfélben, hogy a vagyonvédelmi rendszer hibája esetén minden esetben őket keressék. Igenis vannak olyan ügyfelek (kisebb számban), akiknek jelezzük a hibát és már mondja is, hogy akkor keresi a telepítőjét és egyeztet vele. Ha Téged megnyugtat, én azzal kezdem, hogy ha megvan a telepítő/karbantartó, akkor célszerű vele felvenni a kapcsolatot, mert ő ismeri a rendszert, akár telefonon is jobban tud segíteni. A többségnek viszont sokkal egyszerűbb (vagy már rá van kényszerülve), ha a távfelügyeleti szolgáltatóval végeztet el minden javítást.

Ennek nyilván több oka is van, a legjellemzőbbek:
a., A telepítés a jó pénz, összecsapják, utánuk az özönvíz, elérhetetlen
b., A telepítés a jó pénz, jól megcsinálja, de a szerviz neki már csak nyűg
c., Már telepítés közben összerúgja az ügyféllel a port, elszámolási vita, összecsapott munka, stb. -> egyik sem ragaszkodik a másikhoz
d., A telepítő a villanyszerelő, összerakja a legócskább, legalapabb DSC-t a lexarabb infrákkal, de a hibakeresés, javítás már meghaladja a képességét.
e., Tulajváltás az ingatlanon, a régi már azt se tudja ki csinálta. (Annak is örülök, ha egy működő kódot még ki bír nyögni. Az INST.PIN az álom kategória.)
f., Megvan ugyan a telepítő, de a sorozatos hibák miatt elmegy a bizalom és mást keres.
g., "Az ide még1x be nem teszi a lábát!" kategória.

Ügyeletben nem egyszer járok úgy, hogy este 10 után/hétvégén az üf. már azzal kezdi, hogy nem maguk csinálták ugyan, dehát ilyenkor a telepítőt mégse zavarnám, neki is van családja (WTF, nekem nincs?!).
Ugyanez a történet, ha a telepítő szabin van (teló is kikapcs.) és nincs helyettesítője.

Tudnék még mesélni riasztósokról, akiknek a képességét meghaladta, hogy DEOL érzékelőhöz besorosítson egy másik infrát, és valahányszor elmentek előtte indult a sziréna, de fölösleges. Ezer és egy oka lehet, ha az üf. nem az eredeti telepítőt keresi.
Ha korrekten dolgoztál, elégedettek voltak Veled és tudatosítod bennük, hogy akármi van csak és kizárólag Téged hívjon rendszerhiba esetén, nincs az a mézesmadzag amivel elvennék tőled az ügyfeled. De rajtad is múlik!
előzmény: kero #18 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12941#msg12941)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: ztm - 2016. Június 11. - 13:55:13
Tudod, én már régi motoros vagyok a szakmában.A Rimis telepítői azonosítóm a tízes sorszámú (volt).
Jónéhány ügyfelem volt nálatok. Aztán az átalakulások sorozata közben, egyszercsak megszüntettétek a jutalékom folyósítását arra történő hivatkozással, hogy az a cég már nem az a cég. Nos ez annyira inkorrekt lépés volt, hogy azóta nem vittem hozzátok ügyfelet.

Hasonló történetem van a G4-ről is. Azzal a különbséggel hogy ahányszor új vezetőjük lesz, minidig megígérik a visszaállítást. :-(
előzmény: ztm #17 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12939#msg12939)


Mint írtam, én alkalmazott vagyok. Nem tudtam akkor sem, most sem egyetérteni ezzel a teljes megszüntetéssel, de ebbe nincs beleszólásom. Abban a formájában fenntarthatalan volt, mert rengeteg ügynök játszotta azt, hogy amikor összejött egy szép summa, akkor már nem is hozott be új ügyfeleket, csak a jutalékot vette fel, mint egy járadékot. Azt meg kell értened, hogy ez meg a szolgáltatónak nem biznic. Szerintem átalakítani kellet volna, nem totálisan megszüntetni. Ez mondjuk sem Téged, sem a többi ügynököt nem vígasztalja, a régi telepítőkben ez elég nagy tüskét hagyott, azt a mai napig látom.
előzmény: handras #19 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12947#msg12947)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Lacy - 2016. Június 11. - 14:29:27
Abban a formájában fenntarthatalan volt, mert rengeteg ügynök játszotta azt, hogy amikor összejött egy szép summa, akkor már nem is hozott be új ügyfeleket, csak a jutalékot vette fel, mint egy járadékot. Azt meg kell értened, hogy ez meg a szolgáltatónak nem biznic. .
előzmény: handras #19 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12947#msg12947)


Már bocsánet de ez mekkora egy hülyeség.
Ha jól csalódom, ezt a jutalék dolgot a Multialarmnál a kezdetektől "nyugdíj"-nak becézték, pont avégett, hogy ha én beviszek az ügyeletre akárhány ügyfelet is, de jó sokat , akkor ha egy idő után nem csinálok semmit, de az ügyfél ott van és fizet akkor az utána járó részt megkapom. Az nem függvénye hogy új ügyfeleket vigyek oda. És ha közben mondjuk a telepítő megsérül és nem tud tovább dolgozni? akkor rúgjon még bele az ügyelet is és vegye el azt ami legalább biztos pont volt az anyagi életében? ja becsületes eljáás ez
Ne haragudj de a rimiről nekem csak negatív "élményeim" vannak
Egy ügyfél (a kuratóriumuk döntése végett) a rimit választotta, én a Multit javasoltam
Kijött a telepítés napján a rimis szerelő, otthagyott egy viccnek is rossz gsm modulnak becézett ipari hulladékot, azt bekötöttük, kipróbáltuk, ügyelet nyugtázta, működik.
Másnap kommunikációs hibára érkezik az ügyfél.
Hívja rimi, ahol azt képesek mondani, hogy BIZTOS A SZERELŐ ÁTPROGRAMOZTA A RIASZTÓT !!!! ami ahoz képest, hogy elmentünk és semmi más mód nem lett volna a riasztó átprogramozásra, mert a rimi gsm-en át nemigen lehetne és a távozáskor még a zárást is lejelentette a tesztet már nem.
Na a rimi kifáradt gsm modul csere, az kb 3 napig bírta újabb csere de minden alkalommal kifejették, hogy mekkora szar a rendszer amit szereltünk mert másutt ilyen sok baj nincs.
Én is ezt mondtam csak fordítva, mert kb sokszáz multis ügyfél gsmével sem volt 1 hónap alatt annyi baj mint ezzel az egy ügyféllel.
csak még úgy a végére kb 5-6 hónap után ismét beszart a gsm, ügyfél velem veszekedett, mert a rimi megmondta a tutit neki, én hiába mondom, hogy ha a riasztó kommunikációs hibát jelez, akkor azt a gsm már át sem veszi mint jelzés és nem nyugtázza így nem lehet a riasztó a hibás.
Végül kimentem (tök feleslegesen) multi gsm feltsz rá, programhoz nem nyúltam úgy ment ahogy volt, és láss csodát, 1 perc múlva lejelentett hiba elmúlt.
Ügyfél nehezen megnyugszik
rimi jön, cserél.
És még had ne soroljam hogy mennyi ilyen hány helyen

Ja igen kb 2 hónapos téma
Ügyfél szól hogy az irodaépületben ahol van 4 avgy 5 rendszerük, az egyiknél akkuhiba van.
Jó mondom holnap megyk
erre hív délután hogy ne menjek mert kiment a rimi és kicserélte. Mondom már hogy de mért???
hát hogy látták hogy akkuhiba van és kiküldték a szerelőt
what is f---ck???
jó, a rendszert nem én telepítettem, de kb 3-4 éve ha gond van minket hívnak.
Az ügyfél sem zavarta el a csába a rimit, mert maga az iroda bérbe van adva a bérlő meg marhára nem tudta kit kell várni csak örült hogy kijöttek javítani
de azért neharagudj de a ká anyja a riminek
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: kero - 2016. Június 11. - 14:57:03
Nem volt segédtáp, nem volt két akku a központban, egy sima 7Ah-s aksi cseréjéről volt szó.
Amit az a-g pontban leírtál, és az utána következőkben is, azzal gyakorlatilag balfasznak tituláltad a kollégámat (és közvetve engem).
Ja, és nem éjszaka mentek ki a kollégáid akkut cserélni. Kurvára érdekes, hogy az ügyfél utána mégis a kollégámat hívta, és neki panaszkodott.
Én leírtam egy konkrét esetet, Te meg itt beszélsz össze vissza.
25 éve vagyok a szakmában, ne nézzél már tökhülyének!
[/size]Ha meg csak egy alkalmazott vagy, akkor nem tudom, hogy miafasznak próbálod védeni a védhetetlent.[/size]
[/size]

[/size]
előzmény: ztm #21 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12950#msg12950)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: ztm - 2016. Június 12. - 00:08:33
Nem volt segédtáp, nem volt két akku a központban, egy sima 7Ah-s aksi cseréjéről volt szó.
Amit az a-g pontban leírtál, és az utána következőkben is, azzal gyakorlatilag balfasznak tituláltad a kollégámat (és közvetve engem).
Ja, és nem éjszaka mentek ki a kollégáid akkut cserélni. Kurvára érdekes, hogy az ügyfél utána mégis a kollégámat hívta, és neki panaszkodott.
Én leírtam egy konkrét esetet, Te meg itt beszélsz össze vissza.
25 éve vagyok a szakmában, ne nézzél már tökhülyének!
Ha meg csak egy alkalmazott vagy, akkor nem tudom, hogy miafasznak próbálod védeni a védhetetlent.

előzmény: ztm #21 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12950#msg12950)


Amit Neked válaszoltam, abból kb. az 1. bekezdés vonatkozott az esetre amit körbeírtál. A többi tök általánosságban a saját tapasztalataim, semmi rád/kollégádra vonatkozó utalás, pláne nem sértés. Ha egyszerűbb, hogy félre érted, tedd azt. Ebbe a személyeskedésbe nem vagyok hajlandó bele menni. Egyébként én is 1994 óta csinálom, ez mire érv?
előzmény: kero #24 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12953#msg12953)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: kero - 2016. Június 12. - 00:41:15
A válaszod az én bejegyzésemre mutatott, és az én mondataimat másoltad be idézetként. Úgyhogy befejezheted itt ezt az össze-vissza terelést! Jól ismerem ezt a fajta vitastílust és jobb ha abbahagyod, mert csak egyre mélyebbre ásod magad a saját hülyeségedbe!
Én elmondtam egy megtörtént esetet, amit te megkérdőjeleztél, és megtoldottad azzal, hogy általánosítani kezdtél. És a személyeskedést nem én kezdtem. Ez a kiindulópont.
Lehet bocsánatot kérni, de ha ez nem megy, akkor csöndben is maradhatsz!


előzmény: ztm #25 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12954#msg12954)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: ztm - 2016. Június 14. - 20:22:58
Mivel évek óta szinte változatlanok a díjszabásaink, engedd meg nekem, hogy továbbra is megkérdőjelezzem, hogy azon a 25e számlán csak egy akku cseréje szerepelt. Számlát egyébként Te láttad?
előzmény: kero #26 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12955#msg12955)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: kero - 2016. Június 14. - 23:04:10
Leszarom, hogy mit gondolsz.
előzmény: ztm #27 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12960#msg12960)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: syn7h37ic - 2016. Június 16. - 14:59:50
Sejtettem, hogy előbb utóbb ebből a témából veszekedés lesz. Most komolyan... megéri ez?
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: handras - 2016. Június 17. - 12:35:48
Kis szelet vet, vihart arat.
előzmény: syn7h37ic #29 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12975#msg12975)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: ztm - 2016. Június 18. - 21:40:12
Már bocsánet de ez mekkora egy hülyeség.
Ha jól csalódom, ezt a jutalék dolgot a Multialarmnál a kezdetektől "nyugdíj"-nak becézték, ...

Akkor helyesbítek, nálunk fenntarthatatlan volt. A Multinak nagyobb a költségvetése, náluk biztos belefér. De én úgy tudom, hogy már náluk is egyszeri jutalék van, amit anyagban levásárolhatsz. Ha tévedek javíts ki.

Kijött a telepítés napján a rimis szerelő, otthagyott egy viccnek is rossz gsm modulnak becézett ipari hulladékot, ...

Volt egy sorozat ami hardware szinten volt bug-os és emiatt kevés központtal ment normálisan. Az tényleg ipari hulladék volt, azokat már lecseréltük. Pár hónapja kijött a GPRS-ből egy új sorozat, más hardware, jelentősen megemelt PSTN feszültségszint, eddig ezekkel nem volt gond.

Ja igen kb 2 hónapos téma
Ügyfél szól hogy az irodaépületben ahol van 4 avgy 5 rendszerük, az egyiknél akkuhiba van.
Jó mondom holnap megyk
erre hív délután hogy ne menjek mert kiment a rimi és kicserélte. Mondom már hogy de mért???
hát hogy látták hogy akkuhiba van és kiküldték a szerelőt
what is f---ck???
jó, a rendszert nem én telepítettem, de kb 3-4 éve ha gond van minket hívnak.
Az ügyfél sem zavarta el a csába a rimit, mert maga az iroda bérbe van adva a bérlő meg marhára nem tudta kit kell várni csak örült hogy kijöttek javítani
de azért neharagudj de a ká anyja a riminek

Olyan nincs, hogy csak úgy megjelenünk valahol, hogy jöttünk akkut cserélni, javítani. Előtte telefonon minden melót leegyeztetünk és ha az ügyfél is rámondja az AMEN-t, akkor megyünk a megbeszélt időpontban. Nyilván az értesítendő emberkék is a bérlők közül kerültek ki. Mi egyeztetni csak azokkal tudunk, akiket szerződéskötéskor illetékesnek megadnak. Te egyeztettél a tulajjal, mi gyanítom a bérlővel. Itt vmi info elkeveredhetett (vagy félreértette a bérlő) a tulaj-bérlő viszonylatban, de ezért miért mi lennénk a hunyók? Az a "ká anyja.." itt erős.
előzmény: Lacy #23 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12952#msg12952)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vg - 2016. Június 19. - 14:26:58
[size=0px]"Akkor helyesbítek, nálunk fenntarthatatlan volt. A Multinak nagyobb a költségvetése, náluk biztos belefér. De én úgy tudom, hogy már náluk is egyszeri jutalék van, amit anyagban levásárolhatsz. Ha tévedek javíts ki."[/size]
[size=0px]Tevedsz. A szolgaltatok zome 2 fele jutalekot ad. Egyszeri ugyeletre kotesi jutalek es folyamatos, havidij utan fizetett jutalek.[/size]
[size=0px]
[/size]

[size=0px]96-7 kornyeken a jutalek lehuzasa es nehany keretlen javitas volt az oka, hogy tobbet nem kotottem ratok (a roppant alacsony mennyisegu jaror es igy az elmarado kierkezesi ido vallalasa mellett).[/size]
[size=0px]
[/size]

[size=0px]Hogy azota mi a helyzet arrol keves infom van.[/size]
előzmény: ztm #31 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg12991#msg12991)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: RLB - 2017. Február 03. - 20:37:45
Távfelügyeleti "szolgáltató" határozott kérésem ellenére ráköti a rádióját a központ AUX-ra .:((([/size]
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: handras - 2017. Február 03. - 21:14:00
Csípőfogó?  😀
előzmény: RLB #33 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg14050#msg14050)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Lacy - 2017. Február 03. - 21:15:56
méhagyod? :)

előzmény: RLB #33 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg14050#msg14050)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: RLB - 2017. Február 03. - 21:22:44
Keresem a diplomatikus megoldást!
És valamiért az ügyfél ragaszkodik hozzájuk miközben szidja őket ,hogy mindig késnek.Dömsödön ők a menők. :(


előzmény: Lacy #35 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg14053#msg14053)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: syn7h37ic - 2017. Február 04. - 12:19:52
Ha mi ezt megcsinálnánk, kapnánk olyan pénzbírságot, hogy belezöldülnénk, más riasztójába nyúlkálni a telepítővel való egyeztetés nélkül.
Két dolog szokott ilyenkor történni.
1.: kijön a távfelügyes, és mi is kimegyünk, és megoldjuk közösen az átjelzést, anélkül, hogy egymás holmijába turkálnánk.
2. Felhív a távfelügyes, és megkérdezi, hogy oldja meg az átjelzést. (egyértelmű válasz: CID kódokkal) és hozzon illesztő cuccot a rendszeréhez, minimum egy kis áramfelvételű megfelelően védett relét, ami garantálja a galvanikus elválasztást.
+1: Nem hív fel, beletúr a rendszerbe. Onnan bukik a garancia, és ez lepapírozva.
 
előzmény: RLB #33 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg14050#msg14050)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: handras - 2017. Február 04. - 16:28:52
Nagykátán kire kötnétek?
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vgabor - 2017. Február 04. - 23:34:55
Keresem a diplomatikus megoldást!
És valamiért az ügyfél ragaszkodik hozzájuk miközben szidja őket ,hogy mindig késnek.Dömsödön ők a menők. :(


előzmény: Lacy #35 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg14053#msg14053)


Szia ! Dömsödön ki a menő? Nevesítenéd? Akár privátba! Köszi!
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: SLC - 2017. Február 06. - 13:07:59
Túl sok lehetőség nincs
Ha vállalja a Control Seg. Jászberényből a vonulást (nem tudom van e arra helyi erő)
Akkor a Gulyás Gergő feltörekvő újonc
Az elektronika vonala van még jelen.


előzmény: handras #38 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg14057#msg14057)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: handras - 2017. Február 06. - 21:16:57
Köszi. Multi/Elektronika vonala párosítást választottam.
Gulyás úr törekedjen még egy kicsit, és javítsa a helyesírási hibákat a szerződésében. ;-)
előzmény: SLC #40 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg14067#msg14067)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: SLC - 2017. Február 07. - 13:31:43
Videó távfelügyeletre van valami előírás, hogy egy diszpancser mennyi monitort / képet tud kezelni?
A munkavédelmi részt most hagyjuk.
Biztech szempontból mennyi kamera kép jöhet számításba.

Elvek, szabályok, tankönyvi és gyakorlati példák is érdekelnének.
Egy prezentációhoz gyűjtünk infókat.


Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: mormogipapa - 2017. Február 07. - 22:43:52
Szia. Dömsöd és környékén a Sion Security van
előzmény: vgabor #39 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg14062#msg14062)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vg - 2017. Február 08. - 10:46:22
És MA saját autóval.
előzmény: mormogipapa #43 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg14070#msg14070)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vgabor - 2017. Február 09. - 23:16:33
És MA saját autóval.
előzmény: mormogipapa #43 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg14070#msg14070)


Köszönöm! :)
előzmény: vg #44 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg14071#msg14071)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Lacy - 2017. Október 16. - 22:21:16
Nemrég páran részt vettünk a Multialarmnál egy "kiscsoportos" szakmai megbeszélésen, aminek főképp az általuk az utóbbi időben hozott népszerűtlen és kedvező változások témáit jártuk körbe
Nagyjából ennek lett is eredménye, ait sokan gondolom telepítői hirlevélben meg is kaptatok.
Még van mit fejleszteni, javítani a rendszeren
Ennek pl egyik lépése, hogy a Multi honlapon lett egy fórum, ahol a kifejezetten nekik szóló kérdéseket fel lehet tenni és megvitatni
Másrészt egy online panaszbejelentő felület is keletkezett.
A fórum részre írtam egy ötletet, szerintem ha minél többen támogatnátok, már amennyiben egyet értetek a dologgal, az sikert hozhatna :)
Itt van amit oda írtam:
Idézet
Helyzet: nem fér el a szerződésen 15-nél több zóna
A megoldás (eddig) emailben beküldtük – tem.
sőt a komplett adatlapot belehetett, most már nem fogadjátok el.
A legújabb “szivatás” a telepítőknek, a 15-nél nagyobb zónaszámú rendszereknél az emailes beküldést sem fogadjátok, csak ha az ügyfél ezt is aláírja.
Ez roppant bonyolult és macerás, ráadásul nem minden ügyfélnek van szkennere, mert ugye én átküldöm az ügyfélnek a zónalistát, ő kinyomtatja – már ha van neki nyomtatója – aztán aláírja, beszkenneli, esetleg lefotózza telefonnal kétes minőségben, és visszaküldi nekem vagy direktbe az adatlap kukac-ra
ez így rettenetes
idő és munkaigényes, ráadásul nem vagyok biztos benne hogy ez minden ügyfélnél pakkra fog működni.
Ez ugye megoldódik a teljesen elektronikus szerződéskötéssel (ügyfélkapu) de ez olyan bizonytalan távolságban van, hogy addig is megoldás kellene.
Azt találtam ki, hogy addig míg az ügyfélkapu nem jön létre, a meglevő szerződést lehetne úgy módosítani, amíg a mostani nyomtatványok nem futnak ki egy pótlappal, ha meg új nyomdai készítés lesz, akkor elég csak egy plusz sor a zónákat tartalmazó lapra.
ez annyi lenne, hogy egy rubrika, amit ki lehet ikszelni, mellette egy olyan szöveggel, hogy aláírásommal hozzájárulok, hogy a rendszerem zónalistáját, mely több mint 15 zóna, a telepítőm külön emailben beküldje a nevemben
és egy aláírás helye ott mellette még.
ezt az ügyfél aláírja, és így felhatalmazza a telepítőt is, meg a Multialarmot is.
Ebbe szerintem nem lehetne belekötni, és lenne olyan biztonságos mint a külön lista ügyfél által aláírva.
Még lehetne fokozni a dolgot hogy a zónalista email ne csak az adatlap kukacra menjen el hanem kötelezően az ügyfélnek is, hogy ha mégis valami nem stimmel akkor tudjon reklamálni, bár szerintem ez nem annyira életszerű, lévén én pl zónalistát a laptopból írok, oda meg megnevezésnek az kerül, amit az ügyféllel egyeztettem.
Hát kb ennyi lenne hogy picit egyszerűsödjön az életünk

itt találjátok:  https://multialarm.hu/forumok/temakor/szerzodesek/
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: kero - 2017. Október 16. - 23:37:47
Az ügyfélnek alapvetően fingja sincs arról, hogy mi a zónakiosztás, ha én nem írom le neki. Tehát akkor is rajtam múlik, hogy mi kerül a listára, ha aláírja és akkor is, ha nem.
Kicsit kezd tele lenni a tököm ezzel az állandó szarakodással és azzal, hogy folyamatosan nehezítik a munkánkat. Az ügyfeleim és közöttem lévő kapcsolat muszáj, hogy feltételezze a bizalmat, másképpen ez a szakma nem működik. Kár, hogy a távfelügyelet nem bízik a saját partnereiben.
Úgy tűnik, mintha több lenne a cégnél az ügyvéd, mit a szakember. Egyre inkább csak azzal foglalkoznak, hogy hogyan tudják magukat mindenfelől bevédeni és közben egyre kevesebbet nyújtani (pl. az általános riasztás átjelzésének megszüntetése, ami még a helyi szakembergárda körében sem talált egyetértésre).
Az a baj, hogy úgy látszik, hogy akik ezeket a döntéseket hozzák soha életben nem dolgoztak "terepen", fingjuk sincs róla, hogy sokszor hogyan zajlik egy telepítés, amikor egy cementeszsák tetején kell kitölteni a papírokat, és örülni kell annak, ha időben alá tudom íratni a tulajdonossal.
Én elhiszem, hogy akad olyan ügyfél, aki a kártérítési díjból akarja megszedni magát, de azt nem, hogy ez lenne az általános. Mindig azzal jönnek, hogy így a kockázat, meg úgy a kockázat, de arról sosem beszélnek, hogy az ügyfél mekkora kockázatot vállal, amikor rájuk bízza az otthona védelmét. A telepítők felé a cég bizalmatlan, de én honnan tudjam, hogy a diszpécserközpontban meg a járőrkocsiban ülők megbízhatóak. Amikor én egy ügyfélnek ajánlok egy távfelügyeleti szolgáltatót, és megkötöm a nevükben a szerződésüket, akkor tulajdonképpen a saját renomémat kockáztatom, mert ha beégetnek, akkor úgyis rajtam csattan először az ostor. Az ügyfelek nagy része azonosít a távfelügyelettel, akinek a szerződését én írattam alá velük. Kár, hogy cserébe nem érdemlek egy csöpp bizalmat a cég részéről.
Évről évre elmondjuk ezeket a dolgokat a "kiscsoportos" meetingeken, de olyan mintha a falnak beszélnénk.
Mondjuk én most nem is kaptam sem meghívót, sem telepítői hírlevelet.
Félreértés ne essék, azokkal az alkalmazottakkal semmi bajom, akikkel napi kapcsolatban vagyok a MA-nál, legyen szó a kereskedelmi, műszaki, vagy ügyfélszolgálati oldalról, tényleg mindig segítőkészen és normálisan állnak a dolgokhoz, de a döntéshozói oldalon úgy tűnik ül ott néhány vízfej.


előzmény: Lacy #46 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15388#msg15388)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vgabor - 2017. Október 17. - 07:23:43
"Évről évre elmondjuk ezeket a dolgokat a "kiscsoportos" meetingeken, de olyan mintha a falnak beszélnénk.[/size]"[/size]

Szívemből szóltál!

[/size]
Vannak pozitív változások azért. Pl. Netes szerviz monitoring karbantartáskor! :)

[/size]
Mondjuk a Lacy féle problémát én úgy oldom meg, hogy 30 zónáig 2 oszlopot csinálok a nyomtatványon...

Változtatásnál elküldöm az ügyfélnek és megkérem Ő küldje tovább CC. én is...hátha így minden a helyére kerül...
Volt olyan ügyfelem aki átépített bővített rendszerről 6 hónapig nem küldte át a zónakiosztást!!! Nagy unszolásra sikerült...Addig ki a hunyó? 16 zónából lett 40!!! Szerencsére ismeretlen jelzésre is van vonulás..csak hol is keressék a "vendéget"?
[/size]


előzmény: kero #47 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15391#msg15391)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Ryki - 2017. Október 17. - 20:44:31
Nekem most volt egy jó kis tapasztalatom.
Régi riasztószerelő elhalálozott "isten nyugosztalja a tudását"... Multihoz bekötve, hívom őket hogy ki kéne venni szerelésbe mert hogy új rendszer kerül fel, plusz érzékelőkkel stb stb.
Ügyfelet átadom, mert ugye bár nekem már nem veszik ki szerelésbe...
Megtörténik, adatokat, azonosítót elkérem.
A telepítés közben marad pár vezeték fölösbe, mondom felhívom a multit hogy mondják már el a régi rendszer zóna kiosztását, hát ha valahol lapul egy nyitás érzékelő vagy bármi...
ÓÓ hát nem én vagyok a telepítő a rendszerben, így nem adhat meg adatokat, kell ügyfél. Ügyfél nincs Ő is éppen dolgozik mint én tenném.
Mondom 4 órája én vetettem ki szerelésbe a rendszert, mert hogy régi központ már a kukában pihen és így nem haladok egyről a kettőre... Hát Ő csak annyit segíthet, hogy 8 zónás volt a központ...
Tényleg???!!! Itt a helyszínen még is 10 érzékelő van, plusz amit még nem találok.
Slussz poén a régi központ 4/2-be jelentett, az új CID-be szeretett volnaaa, ha bent átállították volna, de nem..
Így plusz 1 órát tököltem ott feleslegesen, hogy miért nem kommunikál a felügyelettel.
Természetesen ideiglenes hexát nem kaptam nehogy véletlenül is kiderüljön, még is miért nem tud kommunikálni a központ. 

Éljen Pécs Éljen Pécs
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: czegany - 2017. Október 17. - 23:03:31
Hát..
Szerintem is a távfelügyelet elemi érdeke, hogy tisztában legyen a távfelügyelt riasztórendszerei zónakiosztásával, műszaki paramétereivel. Neki a riasztásban lévó pl. 24-es zónára is vonulnia kell, attól függetlenül, hogy fogalma sincs róla, hogy az beltéri, kültéri, vagy esetleg technikai vagy pánik zóna lenne-e. Én sem értem miért kell sok esetben nehezíteni a telepítő dolgát, mikor a rugalmasság a távfelügyelet érdekeit is szolgálná természetesen keretek között).
Sok ügyfelünk van, és tekintettel az ügyfelek számosságára, valamint szolgáltatási területünk földrajzi méreteire, pár esetben alvállalkozót vonunk be javítási, eseti karbantartási munkálatokra. No ezt legtöbb esetben a távfelügyelettel a legnehezebb lesakkozni.És akárki akármit mond, meg ISO-MISO STB, vannak normális, és vannak nem normális diszpécserek. Van mikor 20 percen belül, mintha egy teljesen más szabályokra épülő távfelügyeleti szolgáltatóval beszélnék, pedig csak más diszpécserhez futott a hívásom.
Nekem is kezd néha a tököm is tele lenni az egyre fafejűbb, merev  diszpécserektől.
A legszebb, mikor állok az ügyfél előtt, és percek óta nem tudom felhívni az ügyeletet (ez szerencsére csak ritkán van), az ügyfél meg csak néz rám, hogy nem veszik fel, ők táv-felügyelnek?
- Figyelj, nem várunk, tesztelünk, és központdoboz kinyit. Még nem maradtam szégyenbe.

Hogy számít-e a telepítő véleménye? Szerintem a telepítő viszi az ügyfelet. Az ügyfélhez mi szállítjuk a vasat meg a szolgáltatást. Nem véletlenül zümmögnek körül minket folyamatosan a nagykerek, mert tudják, hogy legtöbb esetben nem az ügyfél választ, hanem a telepítő ajánlására bízza magát. Még a gyártók is felismerték, hogy érdemes könnyen telepíthető eszközöket gyártani, mert ha ezzel támogatja, vagy gyorsítja a telepítési munkálatokat, gyorsan rákapnak.
Hozzáteszem, a távfelügyeleti szolgáltatók is folyamatosan próbálkoznak, jutalékkal vagy on-line rendszerrel, levásárolható anyagokkal stb., telepítőt "toborozni", de ez pár cégnél, mintha kezdene érdektelen lenni, már szinte csak megszokott, berögzült mechanizmusok. Emlékszem, mikor húsz éve elkezdtem az első felkapcsolásaimat.....
Sci-Fi volt az ügyfél szemében a laptoppal varázsoló szaki, aki közel száz kilométerekkel távolabbi diszpécserközpontokkal kommunikál, egyeztet.....
előzmény: vgabor #48 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15392#msg15392)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Janó - 2017. Október 18. - 19:23:25
Nekem is volt már 1-2 értetlenség távfelügyelettel.....pl. nem megy be az ciklikus teszt, de amikor kimegyek az ügyfélhez és leteszteljük akkor éppen minden átmegy. Esemény listát letöltve az van benaplózva, hogy nincs válasz..... ügyfél nem kicsit ideges és én csak szét tudtam tárni a kezem.
Viszont  Objekt-Őrnél minden megy simán, ráadásul az előzőekben leírt adminisztrációs és kommunikációs problémákkal se találkoztam még.....remélem ezek után se lesz gond.
Valamilyen rugalmasságot muszáj, hogy alkalmazzanak a távfelügyeletek, pláne ha egy adott szerelő regisztrálva van náluk és nem az első rendszerét köti be hozzájuk. Véleményem szerint operátora válogatja, hogy mennyire köti az ebet ahhoz a bizonyos karóhoz.
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: uni2008 - 2017. November 13. - 20:57:18
Egyik távfelügyelet se egyszerű gittegylet, de a MA. mindig is nehézkes volt! Nem ügyfél és telepítő orientált a hozzáállásuk! Értemén, hogy próbálják jogilag fedezni magukat, de ettől még lehetne egyszerűbb az adminisztráció. Néhány ügyfél kimondottan agymenést kap a szerződés körülményességétől. Az utóbbi idők szigorításai kezdik elvenni a kedvem, hogy bekössek hozzájuk. :'(
előzmény: kero #47 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15391#msg15391)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vg - 2017. November 14. - 18:09:57
Általánosítva egyetértek. Valóban a tulaj az éves n10mFt fölötti peres és egyéb költségek miatt a meglévő kiskapukat a szerződésben jórészt bezárta. Emiatt a szerződés már 10 oldal fölötti. Ez a rész senkinek sem jó.
De konkrétan amit említesz szerintem nem sok változott. Kitöltjük az adatlapokat és szerződést, cégesnél kérjük a másolatokat, és aláírattatjuk kb. 6 helyen. Ebben sok változás azért nincs, inhüvely gyulladást tán nem kell kapni. Az hogy addig nincs szolgáltatás amíg nincsenek papírok, meg szerintem az a csoda hogy eddig volt....
 :o 8)
előzmény: uni2008 #52 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15473#msg15473)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Lacy - 2017. November 21. - 20:28:29
na csináltam még egy szösszenetet mert ezek a honlapszerkesztők is kretének a multinál

https://multialarm.hu/forumok/temakor/honlap-arlista-egyebek/
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: bcslaci - 2017. November 21. - 21:25:02
OFF
Én már be sem tudok lépni, úgy látszik a nem túl aktív telepítőket időnként törlik a rendszerből :D
előzmény: Lacy #54 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15507#msg15507)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Lacy - 2017. November 21. - 21:46:31
nem hiszem, hanem az új honlappal valahogy nem birkózott meg a rendszergizda, nekem is meg mindenkinek újból regisztrálni kellett..
előzmény: bcslaci #55 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15508#msg15508)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: kero - 2017. November 25. - 14:10:08
Újra regisztráltam.
Elsőre visszadobta, hogy:
-telefonszám kitöltése kötelező (a mobilnál már egyszer megadtam, más nincs)
-fax szám kitöltése kötelező - nóóórmális, bassza meg, 2017-et írunk  :o :o :o :o  odaírtam, hogy hiába kötelező, ha egyszer nincs
-egyéb rubrika kitöltése kötelező - ha egyszer nincs egyéb mondanivalóm!!??? 

De most tényleg, mindenhol idiótákat kell alkalmazni mostanában. Kurvára elegem van a sok hülyéből. És ez megy mindenhol...
Fogalmatlan, hozzá nem értő idióták országa lettünk, az összes üzletben új arcok, akiknek általában fingjuk sincs semmiről.
előzmény: Lacy #56 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15510#msg15510)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Ryki - 2017. November 25. - 19:19:05
Nekem múltkor volt egy GSM cserém. Sajnos csak délután 5 után értem oda a panellal az ügyfélhez..
Sajnos már csak Pécs volt. Felhívom őket, mondom mi a cituáció.. Gsm csere megtörtént látom a visszajelzésekből hogy feljelentkezett a hálózatra, mondom a telefonos "kollégának" hogy akkor most küldök egy teszt jelentést hogy minden flottul megy-e...
Eltelik 2 perc, kérdezem Noss??, Hát Ő itt nem lát semmit.. Biztos jól kötöttem be? Jól van felprogramozva?
Mondom neki a Felprogramozást megcsinálták a szakértő kollégák. Programozni nem kellett mert előtte is volt itt GSM ami nem működött ezért is cseréltem le erre az újra..
Hát biztos valami baj van mert nem látja...
Mondom neki ÉN, figyi már néz már bele légy oly kedves az ügyfél lapján a GSM beállításoknál az IP címre és diktáld már le nekem. Ó hát ezt nem lehet. Mondom leszarom akkor én diktálom le az új panelét, csak történjen valami mert az agyam eldobom.
Elmondom neki, Ó hát ez nem ugyan az.... TÉNYLEG???? Akkor szerinted mi lehet a hiba? Szerinted nem kéne ugyan annak lennie? Próbáld már meg hogy átírod arra ami itt van előttem a falon és villog....
Átírja, küldök egy tesztet, és láss csodát megy az átjelzés mindezt 30 perc alatt sikerült eszközölni.  >:(
előzmény: kero #57 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15511#msg15511)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: kero - 2017. November 25. - 19:50:04
Ha GSM-et cserélsz a Multinál, akkor ha levetted a régit tápról, akkor fel kell őket hívni, hogy töröljék a rendszerből. Ezután kell tápra tenni az újat, mert ha nem így csinálod, akkor nem fog feljelentkezni. Nem lehet, hogy ez volt a gond?
De tény, hogy a diszpécserek közül sokan nem értenek máshoz, mint, hogy fel kell hívni az ügyfelet...
A minap egy GSM hiba miatt egy kis hölgy hétvégén hívogatta az ügyfelemet, és nem volt hajlandó tudomásul venni, hogy már pénteken délután is szar volt, de a hétvége miatt már nem tudtunk vele mit kezdeni.
Mindenképpen azt akarta, hogy csináljon egy próbát, hiába mondta az ügyfél, hogy nincs otthon,....
 akkor küldi a kivonuló szolgálatot. Miután az ügyfelem felhívott ezzel, én betelefonáltam az ügyeletnek, hogy jó lenne, ha rendet tennének, mire a srác, akivel beszéltem elnézést kért, hogy valami új kolléganő még nincs teljesen képben.


előzmény: Ryki #58 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15515#msg15515)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Ryki - 2017. November 25. - 20:31:23
Avval kezdtem amikor a régit leszedtem :D Azért is tartottam furcsának hogy az új feljeletkezett, minden led rendesen visszajelez. Erre nem látják a jelzéseket. 
De az biztos hogy sokszor hangzott el a Pillanat szócska a telefonban a 30 perc alatt
előzmény: kero #59 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15517#msg15517)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: RLB - 2017. November 27. - 16:28:15
Sziasztok, Balatonkenesén tudtok javasolni szolgáltatót . A multi a telepítés után 2 nappal tudta közölni hogy ott már nem szerződik.😠
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Janó - 2017. November 27. - 19:50:51
Az Objekt-Őr szerintem arra is szolgáltat, próbáld meg náluk is.
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: RLB - 2017. November 28. - 05:58:19
Köszönöm.
előzmény: Janó #62 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15534#msg15534)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vlezlee - 2017. November 28. - 10:41:07
Siófok, Városi Rendészet Kft.
06-84/314-463

Siófok 20km-es körzetén belül vonulnak, én eddig elégedett vagyok velük.
előzmény: RLB #61 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15532#msg15532)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: kero - 2017. November 28. - 16:13:01
Hát Balatonkenese épp kiesik a siófoki 20km-es körzetből.


előzmény: vlezlee #64 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15537#msg15537)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: csaszi - 2017. November 29. - 19:20:41
Esetleg Balatonakarattyán a Kerigon Hungary
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: RLB - 2017. November 29. - 20:37:25
Azt hiszem ők vonultak a Multinak nyáron még igen most már nem .
előzmény: csaszi #66 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15548#msg15548)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: bcslaci - 2018. Április 12. - 22:37:20
A G4 is bekerült a kormányközeli cégek közé, már CRITERION Biztonsági Szolgáltatások Zártkörűen működő Részvénytársaság néven működnek és Garancsi István a tulajdonos.
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Ryki - 2018. Április 14. - 22:56:54
Lassan Nemzeti Vagyonvédelem lesz és majd csak a MéSzaros Úrtól tudunk riasztóközpontokat venni.   8)
előzmény: bcslaci #68 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15972#msg15972)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: padisah - 2018. Április 14. - 23:00:06
Ha ennek az lesz a következménye, hogy csak telepítői igazolvánnyal vásárolhatunk (fuserátorok és villanyszerelők kizárva) akkor - más irányú politikai preferenciám ellenére is - örülnék neki, ha így lenne.
 
előzmény: Ryki #69 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15976#msg15976)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: kero - 2018. Április 14. - 23:14:50
Ha kapunk még egyáltalán telepítői igazolványt. Vagy kitalálnak még egy két nehezítő körülményt, nehogy túl nagy legyen a konkurencia...
előzmény: padisah #70 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15977#msg15977)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vlezlee - 2018. Április 15. - 01:23:21
HKVSZ-nél látható volt egy hasonló folyamat nem is olyan régen...
előzmény: kero #71 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg15978#msg15978)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Janó - 2018. Április 15. - 11:37:38
Nem is nagyon lehetett F-gáz vizsgát letenni itthon, mert nem volt nagyon hol vizsgázni.
A régi iskoláktól megvonták a vizsgáztatásokat. Anno én is Párkányba kellett kimenjek, de nem bántam meg, mert aki ott vizsgázott annak az EU egész területére érvényes a vizsga, ráadásul az fele annyiból megvolt mint a jelenlegi vizsga itthon.
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Pety - 2018. Április 24. - 16:10:59
Sziasztok !
Enigmával kapcsolatos kérdésem lenne :
Pár napja van 1 jó adag téves hívás , hibás hívás jelzésünk .
A telefonos ügyfelek több mint a fele jól kommunikál , kisebb rész ugyanazt egymás után 4-5-6 lekommunikálja
és van 1 pár aki össze vissza . A nem használt riasztóról élethiba is tud jönni .
Milyen irányba kellene elindulni a hiba kereséssel ?
Válaszokat előre is köszönöm .
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: orkenyip - 2018. Április 24. - 18:37:47
Szia

Sajnos ezzel mi is szívtunk jópár alkalommal. Mindenképp szolgáltató felé. Valami központot cseréltek-digitalizáltak és a pbx rosszul volt beállítva hozzá, illetve nálunk sok olyan volt, hogy az ügyfél másik szolgáltatónál volt mint és csak azon nem jött be. Írj pü ha nem megy és telefonon Megpróbálok segíteni.
előzmény: Pety #74 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16012#msg16012)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: L. Pásztor - 2018. Április 24. - 21:47:00
Ez az országban több helyen is elöfordult az elmúlt években a digitalizálás, a vonal- és központ cserék miatt.  Megoldás sehol nem volt, le kellett dobni a régi vonalat, és GSM vonalpótlót kellett feltenni, vagy áttenni GPRS -re.

Ebben az országban fehér ember még nem tudott szolgáltatóra hatni ... maximum beperelték a szolgáltatót és nyertek.
 
előzmény: Pety #74 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16012#msg16012)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: eXtra - 2018. Április 24. - 21:50:00
Szia,

Sajnos az Enigmával nekem nem túl jók a tapasztalataim. Van néhány rendszerem, amit az istenért se tudtam Enigmás távfelügyeletre bekötni, mert vagy a kissoff-ja volt túl halk vagy ő nem hallotta a központ adását, ezért emiatt teljesen instabil volt a kommunikáció (legtöbbször semmi nem ment át, de elvétve azért becsúszott egy-egy jelzés). Ezeket a rendszereket (CID gsm-en, régebbi kis Satelok, TELL gsm-es központja, stb.) egy másik felügyelet Surgard vevője csont nélkül leveszi évek óta, úgyhogy az ilyen nyűgösebb központokat már meg se próbálom Enigmára kötni...
előzmény: Pety #74 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16012#msg16012)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Janó - 2018. Április 24. - 22:30:53
Milyen tapasztalatotok van a mostanság telepített szolgáltatói optikai routerek analóg telefon kimenetével kapcsolatban?
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: eXtra - 2018. Április 24. - 22:39:17
Nem szünetmentes, nem megbízható, ráadásul a szolgáltatók általában jófejek, mert beleírják az ászf-jukba, hogy biztonságtechnikai célokra nem ajánlják!  ;) Amúgy én évek óta lebeszélek róla mindenkit, úgyhogy sok tapasztalatom már nincs is róla...  8)
előzmény: Janó #78 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16017#msg16017)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vlezlee - 2018. Április 24. - 22:40:37
1. Ugye a villbaus eredeti enigmáról beszélünk, nem a régi enigma kight-nak hívott valamiről?

2. Az enigmán milyen vonal van?

3. A rakoncátlankodó küldők milyen útvonalon jeleznek be?
előzmény: Pety #74 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16012#msg16012)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Janó - 2018. Április 25. - 06:27:17
Van egy ügyfelem akinek gyári GSM-el szerelt központja van és a Monda időnként idegesíti őt, hogy nem megy át az életjel küldés. Többször teszteltük a központot akkor mindig átment.....esemény memóriát visszanézve azt látom belogolva, hogy a távfelügyelettől nincs válasz pedig a központ hívta őket.
???
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: L. Pásztor - 2018. Április 25. - 17:47:25
Beszédre jó. De semmi másra nem alkalmas, mert kicsi a sávszélessége, és a D/A -záskor vannak benne millisecundumos szünetek. AZ ilyet sem az adatátvitel (pl. fax) vagy a dtmf nem szereti, kb. ugyanúgy ahogy a GSM esetében is van.
CSak beszéd ... ingyé ...
előzmény: Janó #78 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16017#msg16017)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: L. Pásztor - 2018. Április 25. - 17:49:17
Kb. az előbb általam leirtak miatt van. Pici (pár millisec) szünet és szétesett a dtmf ...
előzmény: Janó #81 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16021#msg16021)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: handras - 2018. Április 25. - 18:56:37
Milyen típusú központ?
előzmény: Janó #81 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16021#msg16021)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Janó - 2018. Április 25. - 22:22:34
Tecnoalarm TP4-20 GSM.
Vettem egy távfelügyeleti modemet, szintén Tecnoalarm, majd ráprogramozom és letesztelem azzal is.
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Pety - 2018. Április 26. - 13:58:58
Igen villbaus.
1 db invite csupasz telefon van benne
előzmény: vlezlee #80 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16020#msg16020)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: RLB - 2018. Június 28. - 10:08:28
Még mindig működnek rádiós átjelzők csak összesített jelzéssel , CID nélkül. Csak nekem tűnik nagyon karcsúnak?
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: L. Pásztor - 2018. Június 28. - 12:55:04
Hajaj, de még mennyi !
Magyarországon vagyunk, ingyé müxik, népek farka áll fel rá ezerrel... mert hogy se SIM, se telefonköltség, sem semmi költség, némely felügyelet a frekvencia használat után sem fizetett...
Ingyé úgy kell, hogy le sem lehetne szaggatni ... úgy ragaszkodnak hozzá.

Hogy karcsú-e ?  Dehogy az!  Ha ingyé van akkor semmi sem karcsú ... :)
Hogy biztonságos-e ?  Hát persze, ha ingyé van.
Nincs titkosítás ?  Nem baj, ha ingyé van akkor minek, pedig ez nem VPN, ezt hallja mindenki ... :)  :)

Kb. 5 éve az egyik hazai "szaktekintély" alaposan lehúzta a gprs átjelzôinket, mert nem volt benne AES128 titkositás. 

Ugye mennyire relativ minden ?


előzmény: RLB #87 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16292#msg16292)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Lacy - 2018. Július 13. - 06:55:18
de most komolyan menjen már a K..ááá anyjába az ilyen szolgá.... ááá tató, tetű?

ilyen levelet küldenek MINDEN ügyfélnek, tehát nem csak akik saját hanem külső telepítős ügyfélnek is nekem kettő is szól az elmúlt 2 napban.
a pofátlanság netovábbja, mindenki gondolja át, hogy be szeretné-e kötni egy olyan ügyeletre az ügyfelét, akit ilyen szemérmetlenül lopnának el.
Amúgy a levéllel semmi baj nem lenne, ha az a mondat is ott lenne, hogy amennyiben van saját telepítője vegye fel vele a kapcsolatot, a másik, hogy a két ügyfélből az egyiknél nem volt több éve jelzés tévesen (meg betörés miatt sem ) a másiknál a kültéri egy néhány alkalommal de azt előre megmondtam hogy lehetséges.


(https://thumb.ibb.co/cFqL48/prosec.jpg) (https://ibb.co/cFqL48)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: eXtra - 2018. Július 13. - 07:24:10
Hív(as)d fel az ügyfél nevében a kapott telefonszámokat, aztán ha nem téged, hanem a saját szerelőiket akarják kiküldeni, akkor kösd el onnét az ügyfeleidet! Ennyi.  8)
előzmény: Lacy #89 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16391#msg16391)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: RLB - 2018. Július 13. - 12:12:34
Ezelött is voltak próbálkozásaik pl. akkucsere ! Én eddig se ajánlottam őket a többi hiányosságuk miatt...
előzmény: Lacy #89 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16391#msg16391)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: mot - 2018. Július 13. - 13:00:48
Illetve azt is meg lehet kérdez(tet)ni, hogy mikor volt az a bizonyos téves jelzés. Merthogy az első mondatban azt írták, hogy a közelmúltban.
előzmény: eXtra #90 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16393#msg16393)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: handras - 2018. Július 13. - 20:23:28
Te, Lezli!
Nem emléxel mi, hogy haverkodtunk össze?
Te éppen ennek a szolgáltatónak dolgozgattál, és veled akarták lecseréltetni a jól működő MA-100 központot Paradoxra.
Akkor most mit csodálkozol???
előzmény: Lacy #89 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16391#msg16391)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: RLB - 2018. Július 17. - 21:01:54
MA tájékoztatón szereplő számon sem tudnak vevőkódot kiadni csak munkaidőben!
A mai GSM csere       1 . ügyelet kiveszi szerelésre
                               2 . műszak kitörli a régi adatait
                               3. ha kell térerőmérés hívd a programozást ...
Én szeretnék pozitívan hozzáállni ,de a mai nap ..!..
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Janó - 2018. Július 18. - 21:07:41
Nekem kevés távfelügyeleti szolgáltatóval volt dolgom.....csak a Monda és az Objekt-őr. Mondánál inkább az ügyfelek panaszkodtak és 1 év után le is mondták a szolgáltatásokat (bár egyszer egy pánik gomb segítségével elkaptak egy kardal hadonászó korvaldot  ;D ) De műszakilag mindig segítettek telefonon.
Mostanában az Objek-őr-hoz kötök, rugalmasak segítőkészek, eddig nem volt velük gondom....remélem ezután sem lesz.
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: orkenyip - 2018. Augusztus 07. - 23:31:37
Szerintem ezt a témát át kéne rakni hogy csak a szakember csoport láthassa.
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: RLB - 2018. Augusztus 09. - 22:57:51
Több téma is oda való lenne , de  akkor pl. én sem látnám :( hiába próbálkozom 91 óta a szakmával.
előzmény: orkenyip #96 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16501#msg16501)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: orkenyip - 2018. Augusztus 14. - 21:18:58
Milyen jutalékrendszer lenne elfogadható szerintetek? Persze egy olyan távfelügyeleten ahol a telepítő privilégiumot kap a karbantartásra, javítására.
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: handras - 2018. Augusztus 16. - 07:43:20
Én a speratív rendszert preferálom...
előzmény: orkenyip #98 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16563#msg16563)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: orkenyip - 2018. Augusztus 31. - 19:16:58
És milyen mértékű?
előzmény: handras #99 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16576#msg16576)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: handras - 2018. Augusztus 31. - 20:12:43
10%
előzmény: orkenyip #100 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16661#msg16661)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: RLB - 2018. Szeptember 01. - 10:02:41
A RIMI is szó nélkül kiment akkut cserélni az egyik rendszeremben! A sarura meg rácsavarta a kábelt .... f.ck
előzmény: Lacy #89 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg16391#msg16391)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: orkenyip - 2018. Szeptember 18. - 22:48:50
Sziasztok!

Amennyiben érdekes lehet valakinek akkor 20% folyamatos jutalékot adunk a telepítők részre, és van elég munkánk nem akarunk más szereléshez szaladgálni.
További infóért nyugodtan keressetek.
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: Pety - 2019. Július 11. - 11:57:54
Sziasztok!
Tihanyba keresnék kivonuló szolgálatot
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: mountainman - 2020. Március 08. - 19:58:07
Üdv!
Cserszegtomajon keresnék távfelügyeleti szolgáltatót.
Ha lehet, nem bérkivonulósat.  ;D
Köszi!
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: handras - 2020. Március 08. - 21:01:34
Erre rá cserszegsz!  ;D
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: mountainman - 2020. Március 08. - 21:09:32
Érzem én!
De nem ügyfél. Privát projekt lenne.
Jelezni tudok 2-3 helyre is ingyé.
De ki az aki odaballag?

előzmény: handras #106 (https://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg18095#msg18095)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: mountainman - 2020. Március 12. - 14:18:49
Köszönöm! Megoldva!

előzmény: mountainman #107 (https://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg18096#msg18096)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: regenyid - 2020. Május 12. - 19:04:47
Sziasztok,

SATEL rendszerekhez keresek távfelügyeleti szolgáltatót Sopron, Kapuvár, Győr térségben.
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: syn7h37ic - 2020. Május 14. - 21:57:19
Patent, Criterion,
előzmény: regenyid #109 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg18194#msg18194)
Cím: Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
Írta: vg - 2020. Május 15. - 19:10:29
Multi Alarm
előzmény: regenyid #109 (http://biztonsagtechnikaforum.hu/index.php?topic=1100.msg18194#msg18194)