Szerző Téma: Motoros biztonsági rácshoz távirányító illesztése  (Megtekintve 101 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető eXtra

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 211
Köszi! Királyság, mert pont ilyesmire lenne szükségem, de ha jól látom, ezek leginkább a kéttekercses modern motorokhoz frankók és az őskövület ablaktörlő motorhoz még némi mókolást igényelnének...  :'(
előzmény: samat #2

Nem elérhető eXtra

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 211
Adott két kirakatvédelmi motoros biztonsági rács, amit anno úgy oldottunk meg, hogy a riasztó élesített partíciói húzták le- vagy fel őket (ill. vésztartaléknak a riasztó kezelőjéről is vezérelhető volt PGM-ek segítségével). Az üzletet most szétválasztják két különálló üzletté, de a régi vezérlést ifjú korunkban egy kollégával annyira túlbonyolítottuk, hogy mára kissé átláthatatlanná vált az a kétmaréknyi relé, amit különböző helyekre beépítettünk, így inkább szétbontom az egészet és új alapokról indítok mindent...  ;D

A rács vezérlőegysége egyszerű, mint a faék és félvezetőt is csak annyit tartalmaz, ami a beépített trafó egyenirányításához kell (12 V-os ablaktörlő motor(oka)t hajt). NA jó, talán még egy időrelé is van benne...  :P

A vezérlés tuchel csatis bemenetén rövidzár vagy szakadás határozza meg a működési módokat: START, STOP, IRÁNYVÁLTÁS

A jövőben már nem a riasztó vezérelné a rácsokat, hanem távirányítók, de a "rácsos ember" aranyáron adná hozzá a saját rádiós cuccait (ráadásul nincs is neki készleten), ezért nekem kell hozzá valamit kitalálnom. Arra gondoltam, hogy mindegyik üzlet kap egy-egy 4 csatornás rádióvevőt és a távirányítók gombjai így működnének (szerintem a "gyári" is valami hasonló lehet):
1. START
2. STOP
3. LE
4. FEL

Ezzel a megoldással a felhasználónak először ki kellene választania a mozgatás irányát, aztán megnyomni a START-ot, ami olyan hosszú impulzust adna a motoroknak, hogy a rácsot kényelmesen mozgassák a végállások között (a rács végálláskapcsolója úgyis leállítja amikor kell, de nem lenne jó, ha egy kontakthibás kapcsoló miatt leégne a motor, ezért időben is limitálni kell a működtetés idejét).

A le-fel irányváltást a rádióvevők bistabil üzemmódja általában csak egy gombbal tudja kezelni, ezért a 3-4. csatorna egy latch relé tekercseire lennének kötve.

A START-STOP funkciók még agyalás alatt vannak (fontos, hogy a két funkció egyszerre ne működhessen és a start ideje is limitálva legyen), de minden ötletet szívesen fogadok...  :)

Szerintetek jó ez így vagy erre a feladatra van ennél egyszerűbb megoldás is?

 

Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!
Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!