Szerző Téma: Satel Integra anomáliák  (Megtekintve 863 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető eXtra

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 489
Re:Satel Integra anomáliák
#3 2021. Május 30. - 13:13:01
0
Az elmúlt hetekben volt némi küzdelmem a Satel Integrával, amit most megosztok, hátha másnak is hasznos lesz:

- az INT-SCR-BL magyar nyelvű leírásának legfontosabb részéből (működési mód beállítása) kimaradt egy [ # ], ezért (is) érdemes inkább az angol leírást használni: "Nyomja meg a [ 1 ] billentyűt. A kezelő két rövid hangjelzéssel megerősíti, hogy a címbeállítás funkció meg lett hívva..." Jahh, feltéve ha nyomtál utána egy kettőskeresztet is!

- az angol leírás sokkal részletesebb a magyarnál (8 helyett 21 oldal!), de az angolban sem találtam meg, hogy az mit jelez, ha a piros (harang) és sárga (háromszög) LED-ek felváltva villognak. Ezeket egyedül a "Code changing" résznél említi, de nálam nem kódcsere közben villogtak, hanem állandóan. A központ újraindítása után néhány kezelőről eltűnt a villogás, néhányon viszont megmaradt... Eljátszottam egy darabig, mire rájöttem, hogy ez a villogás az aktivált "ajtónyitás tűzjelzés esetén" opció miatt tűzjelzés után a törléséig villog! Egyébként tűzjelzés után a zárakat visszaállítani csak a megfelelő joggal felruházott júzer tudja, akinek a [ kód ][ * ] menüben megjelenik a szükséges menüpont.

- az INT-RX-S vevőhöz gyárilag adtak 2 db MPT300-as távirányítót, de rendelni már csak MPT350-et lehet, ezért a többi távirányító MPT350 lett. A két régi MPT300-as távirányítót csak sorszám alapján tanulta fel az INT-RX (DloadX-ből gombnyomásra nem sikerült), de az MPT350-eket az istenért nem látta. Az MPT350 zacskóján már nincs sorszám, de mivel a dobozukból kivettem őket, így kissé összekeveredhettek, ezért inkább szétcsavaroztam őket és a panel matricájáról leolvasott sorszámokat kézzel írtam be a DloadX-ba, de az új távirányítók így se működtek. A vevőtől 30 m-re egy irodában programoztam az adókat és az MPT300 ablakon keresztül simán működött. Kipróbáltam nyitott ablakon keresztül feltanítani egy MPT350-et és úgy már sikerült! Sajnos kiderült, hogy az új MPT350 hatótávja sokkal kevesebb, mint a régi MPT300-asé volt, pedig sík terepen 400 m-t ír a leírása. A történethez az is hozzá tartozik, hogy a vevő antennája egy kültéri fém doboz alsó tömszelencéjén lett csak kilógatva, de pl. egy hasonló 433 MHz-es Elmes vevő a nagytávolságú adóival hasonló telepítési környezetben lazán vitte a 100 m-t...

- a DloadX szuper program, de sok felhasználó jogosultságait egérrel felvinni nagyon kemény feladat. Van részletes felhasználói export, de importot sajnos nem tud (GuardX-ből is csak titkosított backupot lehet importálni), pedig a megrendelőtől excelben érkezett felhasználói adatokat pillanatok alatt át tudnám alakítani a DloadX számára emészthető formátummá. A jogosultságokat apró négyzetekre történő kattintgatásokkal lehet megadni, ami azért sem szerencsés, mert egyrészt a sokezer(!) kattintgatásból qrva nagy eséllyel fogsz néhányszor mellé kattintani, másrészt brutál sok időt fog elvinni az egész folyamat. Aztán jön a megrendelő, hogy ezt-azt kicsit módosítsunk és kezdheted elölről az egészet... A probléma gyökere az, hogy a Felhasználók lap bizonyos szövegmezőinek (Partíciók, Kezelő/olvasó, Engedélyezési szint) szerkesztése a DloadX-ben le van tiltva (zöld színű mezők), pedig ha ezeket közvetlenül lehetne szövegesen írni (és működne a copy/paste!), akkor még a hiányzó import nélkül is emberi időben tudnánk a jogosultságokat tömegesen beállítani. A Riel rákérdezett a lengyelekre, de tőlük csak a szokásos elutasító válasz jött, hogy ilyen funkció nem volt és nem is lesz. A lengyel Satel support egyébként párját ritkítóan NEM segítőkész! Korábban a JSON kommunikációhoz kértem volna támogatást, de a tesztkörnyezet összeállítására vonatkozó segítségkérést röviden lepattintották, hogy a JSON-ról minden dokumentáció megtalálható a neten...  ::bummafejbe::

Mindezek ellenére is a Satel Integrát tartom az egyik legjobb nagy rendszernek, de az elmúlt évek Satelos innovációit (illetve hiányukat!) elnézve nem vagyok túl bizakodó a Satel jövőjével kapcsolatban.

Nem elérhető vg

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 099
Re: Satel Integra anomáliák
#2 2016. Október 21. - 12:36:01
0
Pedig volt egy hibás széria, ami nem jelezte ha megnyílt a zóna. Én 2 ilyen példányba futottam bele, gariba cserélték.
A visszaállás ideje emlékeim szerint programozható, de most nincs előttem DloadX.
Elem merülésem sajna még nem volt nyitásról csak ÜT-ről és füstről, azok mentek rendesen.
előzmény: Prim-Szolg #1

Nem elérhető Prim-Szolg

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Satel Integra anomáliák
#1 2016. Október 21. - 12:11:18
0
Tisztelt fórumozók!

Satel Integra központon (két rendszernél is észrevettük a hibát) vannak rádiós nyitásérzékelők amikben ha lemerül az elem nem veszi észre a központ és jelzést sem produkál. A másik hiba pedig az, hogy a szabotázst azonnal elküldi, de a zóna helyreállást többnyire csak kb. 10perc után. A két rendszer és az eszközök között 3 év van, ezért talán kizárható, hogy rossz szériából lennének. Az érzékelők ACU 100-al kapcsolódnak a központhoz.


 

Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!
Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!