Egy "nagy" varázs-szót még kihagytál: IoT !
Sosem értettem 2 dolgot:
1. Miért jó az, ha egy fontos információ 3-4 rendszeren keresztül, különféle protokollok váltásán át jut el a cél állomásig... Mitől biztos ez, és mitől biztonságtechnika ez ?
2. Kipróbálom. Mit ? Hogy ? Minek ?
- Ha bekapcsolják akkor világít- e rajta a led ?
- Vagy sikerül-e felkonfigurálni azt a doksi átolvasása nélkül?
- Vagy pl. átmegy-e rajta 1-2-3 jelzés ?
Elárulom: ha nem nyúlt nagyon mellé a lúzer, akkor ma már elsőre minden működni fog. A dolgok és az ördög a részletekben van. A hetekig tartó kitesztelésben, amit viszont sem lúzer, sem szerelő, sem más nem fog megtenni a gyártón kívül.
Nemegyszer előfordul, h valamit napokig tesztelünk, kiadunk vagy 10 db-ot tesztelni, minden ok. Aztán elkezdjük árulni, és 2 hónap után hiv valaki, h ez meg ez nem müxik. Kiderült pl. hogy ha valaki 16 vagy több jegyű telefonszámot ad meg (ma már van ilyen eu-ban) akkor a GSM-es készülék nem ismeri fel, csak 15 számjegyig. Ezt itt nem tesztelte senki, minek is tette volna ... homokszórás fejre, de ez van. És erre is azt mondják (volt már ilyen), h akkor sz@r-fos-szutyok ...mer mié nem tuggya
És ha már kifizették a kemény 9ezer forintos árat érte, akkor ugyan tudja már a 10000 számjegyet is ...
Másik példa: CiD jelzések. Egy készülékünk leveszi az összes CiD jelzést és SMS-re fordítja zónával particióval komplett. A CiD szabványban egyértelműen le van irva, h milyen hosszúak a pulzusok és milyen hosszúak a szünetek köztük. Normális központokkal megy minden rendben. De havonta előkerül innen-onnan 1-1 olyan központ, mely véletlenül (?) nem ismeri a CiD szabvány időzítéseit, és csak saját kommunikátorral megy. Előtte ugye "kipróbáltuk" tucatnyi központtal: jó volt. Sokan kipróbálták sok központtal: jó volt. Aztán jön egy valami egzotikus állatfajta és nem müxik vele. Akkor mi van? Most akkor jó vagy nem jó ?
Na, az ilyen szintű tesztnek (kipróbálásnak) ugyan technikailag lenne értelme, de egy 9e Ft-os termék esetében nem lenne rentábilis sem gyártónak, sem a "tesztelőnek".
Tanulság: 99.9 %-ban a "próbának" technikai értelemben nincs értelme. Viszont megmutatja, h a "próbálgató" emberkének mennyire sikerült megismerkednie a készülékkel v annak programozásával, a leírás figyelmes végigolvasásával ... vagy sokszor anélkül, mely a telefonon feltett kérdésekből rendszerint elárulkodik ...