Szerző Téma: Belepiszkáltak a telepített rendszerembe  (Megtekintve 6666 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető czegany

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 316
Hi!
Sajnos nem tudom, hogy lehet kijátszani DSC riasztóknál a telepítői újraindítást –még eszembe sem jutott, hogy megpróbáljam, de akkor megfejtem-, de ezek szerint ügyfeleim, illetve azok spanjai sem.
Nekem ez a funkció már segített megelőzni pár önbetörés gyanús akciót, illetve olyan szitukat leplezett le, ahol az alkalmazottak gondolták magukat kicsit okosabbaknak mint tényleg.  Persze ahol van távfelügyelet ez a probléma nem jelentkezik, mert naplózásra kerülnek az események.
Ja egy megjegyzés. Ezek a távfelügyeleti naplók jobb esetben, egy rendszeresen auditált, zárt rendszerből származó naplóbejegyzések. A laptopon lementett  .txt, .csv. dat stb. kiterjesztésű, a programozói szoftver által készített, előélet nélküli, manipulálható naplófájlok nem sokat érnek egy éles helyzetben, mindenesetre éppen több mint a semmi.
Olyan rendszereknél, ahol nincs távfelügyelet, szerintem akkor is sokat ér ez a funkció. Tudom, persze egy profit nem küld térdre, de éppen azokon a helyeken hasznos, ahol se távfelügyelet se szerződés, se karbantartás, mondjuk ki: lakossági munkák egy szelete.
Tevékenységi felelősség biztosítás: van olyan is ami semmire nem fizet, csak ha a létrád rádől a szomszéd szabályosan parkoló, érvényes forgalmi engedéllyel rendelkező diesel gépkocsijára, illetve van olyan is, amit egy alkusz kalkulált ki céged számára, és ténylegesen fizet a nem csak telepítés során okozott károkért.
Ja, lovam nincs, nem kell rugdosnod  :D .

üdv.: czegany
előzmény: vgabor #21

Nem elérhető vgabor

  • Szakember
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 66
Szia czegany! >:(

Ha nem laknák messze és nem lennék állat barát lehet, hogy ki rúgnám alólad az a lovat! >:(
"Dsc-nélkül nincs szerintem technikus kód. Van a Masterkód, és a programozói kód, valamint a user kódok, és a speckó (kényszerített stb.) kódok. " Örülök hogy DSCben ennyire otthon vagy. ;D
Azt hogy egy kódot mérnökinek,programozóinak vagy technikusinak hívom az szerintem mindegy talán.
Egy nagy öreg kollégára F.Gy. re emlékeztetsz aki állandóan azon lovagolt, hogy partíció vagy terület.
(Na újabb csont ;) )

Visszatérve, hogy lehet csökkenteni szerintem a támadási felületet. Átadáskor/karbantartáskor lehetőleg minden érzékelőt bejeleztetek és lementem a log fájt. Szerencsés estben az ügyeleten is lenaplózzák.
Átadás átvétel dokumentálása...
Egyébként itt van Amerika ma már mindenkit bármiért be lehet perelni.

"a telepítő magyarázkodhat, vagy felelősségbiztosítása terhére fizethet." Volt már ilyen szerinted? Fizettek?
Sajnos a kabát lopás az kabát lopás és általában mindegy kinek a kabátja :( Hülye ötleteket meg nyílt fórumon nem terjesztünk szerintem.

Vissza a témára:
Ez a "szabotázs nyugtázás programozói vagy mérnöki, vagy technikusi kóddal :P " felelős és normális tulaj esetén tényleg jó. Csak ahogy a pl. a DSC csinálja nem igazán jó. Mert kijátszható a DSCnél!!!

Szerintem + jó az lenne ha a kezelő kiírná "a technikusi nyugtázást kérek", de élesíthető maradna a rendszer.
Innen tényleg a tulaj dolga lenne, hogy komolyan veszi a biztonságtechnikát vagy csak van neki.
Fiúk /lányok van ilyen központ?

Komoly helyen, komoly ügyfélnél,karbantartási szerződés mellett egyetértek a használatával. "Na de oda nem szerelünk DSCt!!! ;)

Az egész téma az ügyfél hozzá állásáról és az LC100ról szól szerintem. Különben meg kár veszekedni, ha verekedni is lehet >:(

Egyébként az LC 100as válaszod tetszik.
Kimondtad a lényeget amire utaltam "Ezért lehet elérni azt, hogy szinte le lehet nullázni az érzékenységet. Normális???" :D Hány igényes PIRben van analóg érzékenység állítás szerintetek?

Baráti üdvözlettel  :) vgabor


előzmény: czegany #18

Nem elérhető czegany

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 316
Hi!
Egy digitalizálás folyamán, vagy egy digitális jelfolyam feldolgozása közben semmi gond azzal, hogy egy analóg referenciaértéket figyelembe vesznek.
De szerintem az lc100-ak (nem igazán ismerem, nem győzöm eladni az akciós központokhoz kapottakat olyan telepítőknek akik kedvelik a típust) pusztán arról lehet szó, hogy a PIR szenzorról leolvasott, és még nem digitalizált értéket módosítja. Ezért lehet elérni azt, hogy szinte le lehet nullázni az érzékenységet. Normális???
előzmény: Ryki #17

Nem elérhető czegany

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 316
Dsc-nél tuti van, 700 körül keres valami ilyesmit: szabotázs telepítői újraindítást igényel

Nem elérhető czegany

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 316
Szia!
A Dsc-nélkül nincs szerintem technikus kód. Van a Masterkód, és a programozói kód, valamint a user kódok, és a speckó (kényszerített stb.) kódok. Szabotázs után a rendszert csak a telepítő tudja újra élesíthetővé tenni.
Én ennek alkalmazázában nem látok "alapvető problémát" Mi az a "takarítónéni effekt", ami szabotázst okoz? Kinyitja a központ dobozt, zónabővítőt, infrát, éltép egy kábelt? Erről a tulajnak/üzemeltetőnek minden képpen tudnia kell. Egy rendszer üzem biztos működését semmi nem veszélyezteti jobban mint a szabotázst.
Gondolj bele, hogy nem a takarítónéni, hanem a fia billent fel két infrafedőt, és átköti az NC-t. Három hónap múlva betörnek(ők), riasztó nem jelzett, a telepítő magyarázkodhat, vagy felelőségbiztosítása terhére fizethet.  Szerintem nagyob csorba a hírnevén nem is eshet. Én már húsz éve riasztózom, de még most sem engedhetnék meg magamnak ekkora blamát. Főleg öreg rókák esetében "ciki" az ilyen magyarázkodás.
Ha csak sárga lámpát okoz a szabotázs, a tulaj úgy is bekapcsolja, magyarázkodni Te fogsz.
Igenis, ha a rendszerben szabotázs történt, a védelmi logika tiltsa le addig a működését, ameddig a telepítő a helyszínen meg nem állapítja a szabotázs okát, és ellenőrzi a teljes működőképességet. Aki ezt nem teszi meg, vagy kiadja a pr. kódot, az nem látja át egyszerűen az alapvető vagyonvédelmi normatívákat, hanem a kényelmes megoldást választja, mert valószínűleg nem volt még profi betörése.
Természetesen mindenki úgy építi a rendszerét és hírnevét, ahogy óhajtja.


előzmény: vgabor #13

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317

ui. frissen végzett biztonságtechnikai mérnökök magyarázzák már el, hogy működik az érzékenység állítás egy "digitális" infrában potival? köszi


előzmény: vlezlee #5


Egy frissen végzett Biztonságtechnikai mérnök egyáltalán nem fog tudni válaszolni a kérdésedre.
Tapasztalatból mondom hogy egy mostani biztonságtechnikai mérnöknek a tantárgyak 50% át mechanikai és épületgépészeti tárgyak adják. A maradék 50% ban van úgymond szakirányú tárgy úgy mint: Tűzvédelem, Munkavédelem, Polgár és Katasztrófavédelem és elenyésző %ban Vagyonvédelem.
Ahol is megtapizhatod a dolgokat, de rendes működést, működési elvet stb nem magyaráznak el.
Tehát a mi miért van, az sajnos nem derül ki.  :-X
előzmény: vgabor #14

Nem elérhető TCsaba

  • Teljes tag
  • ***
  • Hozzászólások: 79
A Satel Integránál is ki lehet íratni a kezelőre, hogy "Rendszer szabotázs, hívja a szervízt".
 
Egy helyen pl. kihívott az ügyfél, hogy néhány napja nem látja a megszokott feliratokat a kezelőn.
 
Mikor kimentem, akkor a fentebb idézett üzenet fogadott a kezelőn, amit nem tudott eltűntetni a tulaj.  :)
 
Aztán gyorsan kiderült, hogy a központ dobozába való kíváncsi bekukucskálás miatt volt az egész (garanciális időn belül).  :)

Nem elérhető vg

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 113
Csak egy példa: Margit krt. lakás felújítás, ügyfélhez a villanyszerelő visz be,  mint fővállalkozó. Csövez, kábelez, mi a kész kiállásokra tesszük az eszközöket. Átadás, első találkozó az ügyféllel. Na akkor a 8 infrából 6-ot tegyenek át!
 :o ? Kiállások? Kábel? Csatorna? Az első gyógyszerelgurulás után centi elővesz, papír elővesz, minden óhaj és sóhaj roppant pontosan feljegyez, aláirat. Átrakást követően átadás és kifizetés rendben lezajlik. 3 hét múlva csörög a telefon, hogy 3 infra útban van az új bútorzatnak, nem pontosan raktuk át. Átszereléshez munkalappal beállít, méreteket levesz, azbiza stimmel. Innentől nem volt ellenvetés a munka kifizetésével szemben :P . Bepróbálkozás megvolt, nem nyert. Azóta is jó viszonyban vagyunk, a mellette lévő házban már direktbe szereltünk nekik rendszert, és másoknak is ajánlanak....
A víz vérré a papír pénzzé válik :-*

előzmény: vgabor #13
« Utoljára szerkesztve: 2013. Április 10. - 22:09:20 írta vg »

Nem elérhető vgabor

  • Szakember
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 66
+1
Az én egyik sztorim így néz ki: ( TOP 10ben benne van)

Jól működő 5-6éves távfelügyeletre bekötött rendszer vett át az ügyfél a lakással OPTEX infrákkal.
Hív: állat lesz a lakásban, tudunk kisállatos infrát felszerelni? Mondom  2db Aritech DD100PI anyag+díj+kiszállás 30e.
Jóóó háááát.....Majd eltűnik. Sose láttam az ürgét!
Eltelik 1-2hónap üvöltve hív! Azonnal javítsam meg a sz... riasztóját, mert állandóan riaszt!!! A repülőtérről kellett hazajönnie!!!! Közöm?? Kérdem mi történt a beszélgetésünk óta. Mondja drága voltam erre járt egy szerelő nevét számát már nem tudja állítólag ő is dolgozik ezzel a távfelügyelettel, megcsinálta 10ezerért a 2 infra cseréjét!!! Mit szerelt fel? DSC LC100 rá volt írva kisállatos. Lehet benne tekergetni valamit...

Ja mondom ismerem az eszközt. Benne  van nálam az "ellenségnek ajándékba" kategóriába.
Kicsit leigazítottam az embert és azóta se láttam! Az ügyelet se tudta megmondani ki volt "tőlük" kint.

ui. frissen végzett biztonságtechnikai mérnökök magyarázzák már el, hogy működik az érzékenység állítás egy "digitális" infrában potival? köszi


előzmény: vlezlee #5

Nem elérhető vgabor

  • Szakember
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 66
"DSC-nél van ilyen lehetőség."
 Na, az annyit ér, mint halottnak a csók. Könnyen kijátszható.
 A DSC egyéb kvalitásait lásd másik fórum témában. Szóval ezért ne szereljen senki DSC-t szerintem!
 Az opció neve általában "szabotázstörlés technikusi kóddal"
 
 Komoly központnál pl." Aritech-GE-UTC" ATS, Texecom Premier 88 esetén tényleg nem nagyon lehet kikerülni reset nélkül. Legalább is még nem jöttem rá. ;) 

Az alapvető probléma ezzel az opcióval, hogy ha bármilyen okból szabotázs keletkezik a rendszerben a rendszer nem élesíthető! (pl. takarító néni effekt)
 Mehetsz ki a helyszínre azonnal vagy adhatod ki a technikusi kódodat??? Vagy vállalod a hercehurcát, ha másnapra betörnek és közlik, hogy ez azért volt, mert Miattad!!! Nem tudták használni a rendszert!???

 Az opció egy jól fizető karbantartási szerződés esetén "komoly" helyen még hozhat is pénzt vagy presztízst. Na de ügye oda nem szerelünk DSCt.

Sajnos ha az  ügyfeled hagyja vagy kéri az idegen"szakember" belenyúlkálását akkor nagyobb a probléma. Ha idegen belenyúl a rendszerbe akkor már nehéz "visszahozni" az ügyfelet.
És ezen sajnos a papír se nagyon segít. Én is írok átadás-átvételit, de hogy "a telepítő barátja" az azért erős, csak jogilag véd esetleg. Hát hogy pénzt hozott volna olyanra még nem emlékszem.

VG! Neked hogy sikerült ilyenből pénz csinálni? Jöhet privátba! üdv VG ;)

előzmény: kero #10

Nem elérhető vg

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 113
Nem bonyi. Az aláíratott munkalappal és átadás-átvételi jkv.-el. Mindig kiderül hosszútávon, hogy a rövid távon "ellenség" sajtpapír (ami miatt +40 perc a telepítés), hosszútávon mégiscsak a telepítő barátja. Magánba is írok ilyet. Sokszor hozott már kemény Ft.-okban mérhető hasznot, hogy nem az én és az ügyfél memóriájára voltam hagyatkozva, hanem a leírt és aláírt tényekre. Sosem hagyom ki :-*
előzmény: Lacy #11

Nem elérhető Lacy

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 562
Ó tündérbogár   8)

Az a rendszer amiről én konkrétan írtam, kb 10 éves...
Namármost ha valaki ledobja az összes infrát, feltesz helyette a világ legszutykabb LC100-it és utána tévesen - vagy sehogy - nem riaszt, akkor mit fog megnézni bárki is először?
Ki volt a telepítő? És én mi  a pék csalánbamártott farkával fogom igazolni, hogy nem én szereltem fel a jó infrák helyett ezt a mocsokszutykot???

előzmény: jachner #7

Nem elérhető kero

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 450
DSC-nél van ilyen lehetőség.
 
A szerződésről meg annyit, hogy sokszor még a távfelügyeleti szerződést is nehéz aláíratni az ügyféllel
("majd a titkárnőm, az anyósom, a feleségem, a kutyám..stb. aláírja, csak hagyd ott"..ismerős valakinek?).
Hogy lehetne akkor mindenféle egyéb szerződésekkel zaklatni "szegény fontos, elfoglalt embereket". Az ember örül, ha az elvégzett munkájáért időben megkapja a pénzét.
 
előzmény: padisah #9

Nem elérhető padisah

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 540
0
 " zóna hiba után telepítői újraindítás" Ez milyen típusoknál van? Pyronixnál és DSC-nél (ennek van programja a laptopomon) nem találom, és nem is emlékszem ilyen funkcióra.

Nem elérhető czegany

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 316
0
A központ nyitása, érzékelők bontása csak akkor derül ki, ha a rendszer távfelügyelt, és valami gyanús, ezért lekérdezem a diszpécserszolgálatot (eseménymemóriából már régen kifutott).
Szerződés, huh, kíváncsi lennék ki milyen százalékban rendelkezik telepítői-karbantartási szerződéssel magánszemélyeknél.

Nem elérhető jachner

  • Kezdő tag
  • **
  • Hozzászólások: 42
0
a " zóna hiba után telepítői újraindítás"  [/size][size=78%] egész jó ötlet, csak ígyis úgyis ki kell menni.[/size][size=78%]Amúgy az ilyen dolgokat nem egyszerűbb kivédeni szerződéssel? Ha beleírod pl hogy központ nyitása, érzékelők bontása, cseréje garanciavesztést okoz az egész rendszerre, akkor az nem megoldás?[/size]
előzmény: czegany #6

Nem elérhető czegany

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 316
0
Hí!
Ezért szoktam bekapcsolni a " zóna hiba után telepítői újraindítás" funkciót szinte minden esetben.
Akár hova belepiszkálnak, azt a rendszert nem lehet bekapcsolni. Természetesen az ügyfél, vagy a Villanyszerelője azonnal megtalál. Lehetőséget adok döntésre, hogy kimegyek, a pr. kódot átírom defaultba, és vigye tovább a rendszert az olcsó János tovább (ezt ingyen vállalom), vagy Jánosunk szépen mindent visszaalakít ahogy tud, kimegyek, átnézem, és feloldom a zárat, és a rendszer nálam marad (ez fizetős). Szerencsére csak nagyon ritkán járok így, de hozzáálásomból látható, hogy könnyen lemondok az ilyen ügyfelekről.

Nem elérhető vlezlee

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 957
0
Én is jártam már így, de azért egy Aritech EV100-at rendes beállítás helyett LC100-ra cserélni...
Inkább nem kommentálom :(

Nem elérhető vg

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 113
+1
Első nekifutásra az embert képbe hozom, hogy mi a különbség az eszközök között, elmondom hogy ez mennyibe került volna neki, ha én csinálom- akkoris ha drágább a másiknál. Informálom a garanciáról, a 24 órás elérhetőségről, egyszóval mindenről. Kulturáltan, de úgy hogy tudja, rosszul döntött.
Ezt követően mindent lepapírozni, aláíratni vele és természetesen ébreszthet emiatt is hajnalban, csak az sajnos nagyon drága lesz, amit adott telefonnál előre jelzek.
előzmény: Lacy #1

Nem elérhető kero

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 450
+1
Nagyjából ugyanaz a véleményem mint "mountainman" kollégának.
Kell, kell a munka, kell a pénz, de nem mindenáron. Az ilyen ügyfelek általában a legszarrágóbbak, mindíg is azok voltak, bár olyan is van, hogy valaki az évek során, amikor már nem megy úgy a szekér, kezd el hasonlóan viselkedni. Az alapszitu, hogy akkor engem már nem kell többet hívni.
Persze a dolog nem ennyire fekete-fehér, az utóbbi időben több alkalommal előfordult, hogy az ilyenek visszakönyörögték magukat, vajon miért, ki érti.....  ;)   (ilyenkor persze azért nem marad el a "büntetés").

Nem elérhető mountainman

  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 385
0
Ügyfél meséli, hogy nem éri el a régi telepítőt!
Én meg gondolkodom, miért is nem?
Talán mert minden szarba nem hajlandó belemenni?
Nekem is van ilyen ügyfél, de felejtős!
Persze lehet Olcsó Jánost hívni, de akkor engem már nem hívjon! >:(
előzmény: Lacy #1

Nem elérhető Lacy

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 562
Belepiszkáltak a telepített rendszerembe
#1 2013. Április 07. - 11:11:54
0
Biztos már majd mindenkivel előfordult, hogy egy ügyfélhez kimenve azt észleli, hogy közben más is járt ott, és ez az megváltozott.
Én legutóbb a héten tapasztaltam ilyet, hogy egy üzletbe kimenve (gsm probléma miatt ) látom, hogy az összes infra le lett cserélve.
dolog több okból is érthetetlen volt nekem, mivel eddig 1 elromlott, és az én kicseréltem, a többivel elvben nem volt baj. Én legalábbis nem tudtam róla.
A vezetőt megkérdeztem, hogy mégis ki és mért, (hozzá tartozik a dologhoz, hogy ez egy több üzlettel rendelkező cég, akiknek a riasztóit én csináltam a boltokba, sajna az agglomerációs nagy zöldmezősből már kifelejtettek, és a továbbiakból is, de a meglévőket javítom, karbantartom)
Tehát mondja az ember, hogy az X kolléga (külsős a cégnél villanyszerelési munkákat csinál nekik, ismerem 15 éve) itt volt valami munka kiatt és mind lecserélte.
Ó remek, a legócskább szutyok LC100-ra grat.  ::fejel::
Mondom én neki hogy azért ez így nem egészen kerek itt van program meg izé meg felelősség, ja hogy program ahhoz direkt nem is, mert nem ért hozzá, csak az infrákat cserélte le 1:1 úgyhogy..
De mondom mért is ?
Mert én drágán cseréltem azt az egyet a múltkor.
Ó édes kenyér... 8 infrát kb majd ugyanannyi munka és kiszállási díjért lehet cserélni mint 1-et, így abszolút rossz az összehasonlítás, de mindegy már le van csere, de ki a garancia? és ha riaszt akkor engem izélgetnek vagy kit? És az ügyelet majd rólam gondolja hogy milyen szarul dolgozom, vagy fogja tudni (kétlem) hogy egy kalandor villszer szarozott bele a rendszerbe?

Szóval biztos más is tapasztalt hasonlót, ki mit gondol, hogy kezelitek a helyzetet, és egyáltalán?


 

Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!
Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!