Szerző Téma: Óbudai Egyetem Had- és biztonságtechnikai mérnöki kar.  (Megtekintve 11840 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Nem elérhető L. Pásztor

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 922
Vicc, ami nem vicc:

Helyszín:  SZTE prog-matematika szak, III. évfolyam, ZH írás.
Feladat:   A "Hello World" szintű pár soros C program megírása.
Helyzet:   A diákok 2/3 az üres papírt bámulja ... alig ír valaki.
Kérdés:    Mi van, miért nem írnak ???
Egyik:      Tudom a lényeget tanár úr ... csak azt nem tudom, hogy kell elkezdeni.

No comment ...         

előzmény: L. Pásztor #13

Nem elérhető L. Pásztor

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 922
Pont azért írtam a Müncheni és a Zürich-i műszaki egyetemeket, mert ezek ugyan nem egy MIT, de mindenképp a legjobb európai műszaki egyetemek, jóval a BME szintje felet. Rémlik még, h a Stockholmit is ide sorolják.
Ezek tehát nem átlag-egyetemek ... az innen kikerülők egy része is azonnal komoly helyekre szokott kerülni.

Való igaz, "papírgyártás" nyugat-európában is létezik, tucatjával vannak silány szintű és képzést adó intézmények, ahogy MO-on is, sőt meglátásom szerint itt a nagytöbbség az csak az ...  vagyis olyan médiamarketingmenedzeresasszisztenses  :(  :(   :(

A BME villany és infó karon kívül valamelyest az SZTE viccbe hajló "mérnök-képzését" , és kb. egyanennyire a Corvinus "sokszínűségét" ismerem, Pázmányról nincs megbízható infóm ...   De illúzióim sincsenek  :(

előzmény: vg #12

Nem elérhető vg

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 113
A 90%-ával egyetértek amit írtál.
pl.:A mérnökképzés Harvard-ja az MIT, azaz a Massachusettes Institut of Technologies.  (http://hu.wikipedia.org/wiki/Massachusetts_Institute_of_Technology )  Itt mondjuk azon túl, h egy félévre valahol 60.000 USD a képzés, azonnal olyan fejek jönnek ki, akiket hihetetlen céltudatosan és aprólékosan nagyrészt egy-egy részterületre képeztek, és abban a témában eszméletlen mennyiségű gyakorlaton nőttek fel. Ezekkel a fejekkel lehetelen verszenyezni...
 ::taps:: Igen, ez nagy igazság, azonban:
Képzeld el mi lenne akkor, ha MIT szintű, vagy mondjuk csak Münchenben v Zürichben végzett embereket képeznének .

ezzel az 1 általános mondatoddal -legalábbis 2. tagmondatával- már nem értek egyet. A nyugat-európai tucat egyetemek alig ütik meg az amerikai tucat egyetemek szintjét és bizony sok esetben egy magyar egyetemen sokkal több dolgot kérnek számon (nem feltétlenül jobbat!), de a végzéshez mindenképpen általában többet kell pedálozni itthon. Itt egyértelműen csak a tucat iskolákról beszéltem mind itthon, mind máshol.
Még abban is egyetértek, hogy a BME valszeg a villanyos képzések közül tán a legjobbat nyújtja itthon, de a Pázmány szerintem néhány területen beelőz 8)
előzmény: L. Pásztor #10

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
Teljesen igazad van. A szakmai tudás megszerzéséhez itthon nincs keret és eszköz park.
De amit én is láttam / tapasztaltam a képzésben annál még az MIT takarítója is képzettebb.
Az Óbudai Egyetemen legalább olyanok tanítanak akik az adott témával foglalkoztak egész életükben, ez alatt a szakirányú tárgyakat értem. Érdekesen és figyelem felkeltően tanítanak.
De például amikor elérkeztem a Vagyonvédelem II nevezetű tárgyhoz a 6. félévben a 7 ből, és akkor láttunk riasztóközpontot először és utoljára a képzésben, azt is csak 3x mert éppen így alakult.  :P
Én szerencsés vagyok mert már az egyetem előtt közeli kapcsolatba kerültem a vagyonvédelemmel.
De aki például gimnáziumból szabadult oda és Ő csak akkor látott olyat először szinte elsírta magát.

Nem lenne itt probléma ha ésszerűen terveznék meg a képzést és tényleg arra fektetnének hangsúlyt ami lényeges. Lehetnek tárgyak amivel hígítják a képzést  hogy kitöltsék a képzési időt, de könyörgöm ne az ilyen tárgyakból legyenek brutális számonkérések. Evvel pontosan arra ösztönzik a diákokat hogy arra fordítsák a maradék idejüket is amire nem kéne, bemagoltatják velük a hígítós tárgyakat, ami meg érdekelné őket arra nem marad idő.

És aki esetleg megnézte Bálint linkéjt az Óbudai Egyetem BT szakjáról, az tisztán látja hogy még az órák számában is elnyomják a hígítós tárgyak a szakmai tárgyakat. ( Mechanika I-II heti óra száma 4-4, Vagyonvédelem I-II óra száma 3-3)
Ezt most tényleg így.... Vicc

előzmény: L. Pásztor #10

Nem elérhető L. Pásztor

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 922
Tökéletesen látod....
De mutass nekem egyetlen olyan egyetemet MO-on ahol nem ugyanez van. Ami szerintem részben szándékos, részben meg nem. Hadd magyarázzam meg:

1. képzés ócccsóé:
A tanár meg a kréta a legolcsóbb a világon. Reggel 8-kor felb...nak a táblára egy képletet, mind1 milyen tárgyból, levezetik bebizonyítják n+1 oldalon keresztül. Jól számon lehet kérni, belőle ZH-t iratni vagy vizsgáztani. És gyakorlatilag ez a fajta képzés ingyé van.
Ezzel szemben ha több labort v gyakorlatot kellene tartani, rengeteg műszer, anyag, alkatrész kellene hozzá. Kb. 10 diákonként kell külön terem és külön tanár, szemben a levezetéses elmélethez, ahol 300 hallgató egy teremben egy közalkalmazotti besorolású tanárral és egy krétával ugye  ingyé van ... És igazad van, nagyon jól tudják hígítani a szakmai oktaást messze oda nem illő tárgyak sorával. Ma már hülyére röhögjük magunkat, h régen a villanykaron nekünk is volt orosz, politikai gazdaságtan, tudományos szocializmus, filozófia és egyéb baromságok. A tantárgyak igen, de a szisztéma azóta sem sokat változott ...

Ellenben csak úgy alsó hangon képzeld el, ha pl. laboron (akár naponta is) mondjuk minden hallgatónak egy 2 particiós 16 zónás központot kellene komplet összeállítani 500 méter kébellel, 20 féle érzékelőstől, felprogramozni, felügyeletre bekötni, és ezerféle RF zavart, hálózati hibát, stb szimulálva tesztelni a rendszert ... micsoda mennyiségű hely és eszköz kellene hozzá.
Vagy egy 9 kamerás rendszerrel ugyanezt ... meg aztán tűzjelzővel, stb, stb.  Micsoda eszközpark kellene hozzá ! És itt kapná hozzá az elmélet egy részét is, ahogy a világ fejlettebbik felén ...

2. ha elsőre komplett szakembereket képeznének:
A mérnökképzés Harvard-ja az MIT, azaz a Massachusettes Institut of Technologies.  (http://hu.wikipedia.org/wiki/Massachusetts_Institute_of_Technology )  Itt mondjuk azon túl, h egy félévre valahol 60.000 USD a képzés, azonnal olyan fejek jönnek ki, akiket hihetetlen céltudatosan és aprólékosan nagyrészt egy-egy részterületre képeztek, és abban a témában eszméletlen mennyiségű gyakorlaton nőttek fel. Ezekkel a fejekkel lehetelen verszenyezni...

És a magyar képzés nem is akar, mert valójában nem mer és NEM AKAR azonnal önálló, saját lábán megállni tudó mérnököket képezni. Az ismeretségem nagyrészének diplomás gyerekein látom, h végzéskor nagyrészük így is azonnal hagyja el az országot, pedig közülük elég keveset tudják még művelni a szakmát, és az első 2-3 évben alaposan megizzadnak odakint. Képzeld el mi lenne akkor, ha MIT szintű, vagy mondjuk csak Münchenben v Zürichben végzett embereket képeznének ... abszolút nem maradna visszatartó erő, az utolsó itt már leoltotta volna a villanyt.

Nem alaptalanul írtam le, amít leírtam,  pontosan látom mi megy pl. a BME villanykaron (ami magyar viszonylatban kb. a legjobb egyetem), gyakorlatilag alig van gyakorlati képzés és az eköré összpontosuló tudás átadása. Ha valaki érteni is akar majd valamihez, manuális csinálnia kell a dolgokat nap-mint-nap. Ez keveseknek adatik meg, nincs rá hely és eszköz ... így nagyrészt marad az autodidakta (amatőr) ellesés-eltanulás módszere.

Tanulság: bárhova is mész, az egyetem v főiskola MELLETT meg kell keresned a módját annak, h a való életben a művelendő szakmát és a gyakorlatot az iskolával párhuzamosan, lépésről-lépésre sajátítsd el.
   
 
 
előzmény: Ryki #9

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
Hmmm. Akkor fussunk neki még egyszer, látom nem kerek a dolog... ???
Nem az oktatás minőségével van baj, mert jól tanítanak, hanem a képzéssel azon belül is néhány tárgynak a számonkérésével / teljesítésével...
Avval van baj hogy az olyan tárgyak mint Pl. Közgazdaságtan I-II -nél két külön tanár tartja a képzést és mind a két tárgyból vért izzadva kell vizsgázni, a szakmai törzsanyagok felénél (Tűzvédelem, Fegyverismeret) pedig évközi jegy van amit egy házi dolgozattal ki lehet váltani.
Pont hogy a szakmai tárgyaknál kellenének a vizsgák.
Az meg vicc hogy nem azokból a tárgyakból van szigorlat amiből záróvizsgázni fog az ember (Vagyonvédelem, Tűzvédelem, Munkavédelem).
Őszintén szólva nem a nem tanulásról van szó de ami nem érdekel és köszönő viszonyban sincs a szakmával azt nem tanulom meg.
Ha szerkezettant és épületgépészetet akartam volna tanulni és abból szigorlatozni akkor a BME-re megyek építészmérnöknek, ennyire egyszerű.
Itt pont a szakmai részt ölik meg, az hogy a Biometria a szabadon választható tárgyak között van, ami a mai világban rohamosan elterjed mindenhol, azt megint csak furcsának találom.

előzmény: Balint #7

Nem elérhető Balint

  • Kezdő tag
  • **
  • Hozzászólások: 11
A vagyonvédelmi tervező, szerelő igazolvány a 2005. évi CXXXIII. törvény 1. § (5) bekezdésében.
Az pedig, hogy tűzjelzőhöz nem jó, az a 45/2011. BM rendeletből következik, vagyis abból, hogy csak olyan végezheti a tevékenységet akinek van tűzvédelmi szakvizsgája.

előzmény: padisah #6

Nem elérhető Balint

  • Kezdő tag
  • **
  • Hozzászólások: 11
Igen, azzal én is egyet értek, hogy néhány tárgy nehezebb mint amennyire lennie kellene a szükségességéből adódóan, de aki 3-4x kell, hogy nekifusson annak a szigorlatnak az nem biztos, hogy oda való. Másrészt pedig az, hogy egy szakmai tárgyat mennyire nehéz teljesíteni, az nem biztos, hogy jellemzi az oktatás minőségét. Szerintem az a lényeg, hogy ha akarsz tanulni akkor tudsz-e, jók-e az előadások, felkészült-e a tanár, stb. Nem hiszem, hogy azon múlna, hogy a végén szóban vizsgázol belőle vagy házi dolgozatot kell írnod, ha érdekel, úgyis megtanulod. Persze könnyebb ha nem szabadon választható és rá vagy kötelezve, de hát ez már nem az óvoda.
előzmény: Ryki #5

Nem elérhető padisah

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Bocs, hol van az leírva, hogy egy diploma mire jogosít?
előzmény: Balint #3

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
Ez mind szép és jó, tényleg így van ahogy leírtad. De amíg olyan a képzés az ÓE Bt szakon, hogy Épület gépészet- Szerkezettan szigorlaton az ember harmadjára vagy negyedjére megy át és Fegyverismeretből elég egy Házi dolgozat hogy teljesítsd a tárgyat az elég sokat elárul.
Nem azt mondom hogy nem kell egy BT mérnöknek tisztában lennie egy pár épületgépészeti fogalommal, de értelmetlennek tartom hogy pont olyan tárgyakból van Szigorlat ami nem a képzésre utal.
Nem lenne baj a képzéssel ha tényleg a lényeges dolgokra fektetnének hangsúlyt és nem pedig a lényegtelenre.
Személyes tapasztalat hogy a lényegtelen tárgyak a legnehezebbek és a szakirányúak voltak a legkönnyebbek. Néhány plusz tantárgy pedig ami szorosabban kapcsolódik a szakhoz, azok pedig Szabadon választható tárgyak között kaptak helyet.

előzmény: Balint #3

 

Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!
Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!