Szerző Téma: Távfelügyeleti szolgáltatók  (Megtekintve 45899 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Nem elérhető Janó

  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 365
    • Tecnoalarm Disztributor
Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
#51 2017. Október 18. - 19:23:25
+1
Nekem is volt már 1-2 értetlenség távfelügyelettel.....pl. nem megy be az ciklikus teszt, de amikor kimegyek az ügyfélhez és leteszteljük akkor éppen minden átmegy. Esemény listát letöltve az van benaplózva, hogy nincs válasz..... ügyfél nem kicsit ideges és én csak szét tudtam tárni a kezem.
Viszont  Objekt-Őrnél minden megy simán, ráadásul az előzőekben leírt adminisztrációs és kommunikációs problémákkal se találkoztam még.....remélem ezek után se lesz gond.
Valamilyen rugalmasságot muszáj, hogy alkalmazzanak a távfelügyeletek, pláne ha egy adott szerelő regisztrálva van náluk és nem az első rendszerét köti be hozzájuk. Véleményem szerint operátora válogatja, hogy mennyire köti az ebet ahhoz a bizonyos karóhoz.

Nem elérhető czegany

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 316
Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
#50 2017. Október 17. - 23:03:31
+1
Hát..
Szerintem is a távfelügyelet elemi érdeke, hogy tisztában legyen a távfelügyelt riasztórendszerei zónakiosztásával, műszaki paramétereivel. Neki a riasztásban lévó pl. 24-es zónára is vonulnia kell, attól függetlenül, hogy fogalma sincs róla, hogy az beltéri, kültéri, vagy esetleg technikai vagy pánik zóna lenne-e. Én sem értem miért kell sok esetben nehezíteni a telepítő dolgát, mikor a rugalmasság a távfelügyelet érdekeit is szolgálná természetesen keretek között).
Sok ügyfelünk van, és tekintettel az ügyfelek számosságára, valamint szolgáltatási területünk földrajzi méreteire, pár esetben alvállalkozót vonunk be javítási, eseti karbantartási munkálatokra. No ezt legtöbb esetben a távfelügyelettel a legnehezebb lesakkozni.És akárki akármit mond, meg ISO-MISO STB, vannak normális, és vannak nem normális diszpécserek. Van mikor 20 percen belül, mintha egy teljesen más szabályokra épülő távfelügyeleti szolgáltatóval beszélnék, pedig csak más diszpécserhez futott a hívásom.
Nekem is kezd néha a tököm is tele lenni az egyre fafejűbb, merev  diszpécserektől.
A legszebb, mikor állok az ügyfél előtt, és percek óta nem tudom felhívni az ügyeletet (ez szerencsére csak ritkán van), az ügyfél meg csak néz rám, hogy nem veszik fel, ők táv-felügyelnek?
- Figyelj, nem várunk, tesztelünk, és központdoboz kinyit. Még nem maradtam szégyenbe.

Hogy számít-e a telepítő véleménye? Szerintem a telepítő viszi az ügyfelet. Az ügyfélhez mi szállítjuk a vasat meg a szolgáltatást. Nem véletlenül zümmögnek körül minket folyamatosan a nagykerek, mert tudják, hogy legtöbb esetben nem az ügyfél választ, hanem a telepítő ajánlására bízza magát. Még a gyártók is felismerték, hogy érdemes könnyen telepíthető eszközöket gyártani, mert ha ezzel támogatja, vagy gyorsítja a telepítési munkálatokat, gyorsan rákapnak.
Hozzáteszem, a távfelügyeleti szolgáltatók is folyamatosan próbálkoznak, jutalékkal vagy on-line rendszerrel, levásárolható anyagokkal stb., telepítőt "toborozni", de ez pár cégnél, mintha kezdene érdektelen lenni, már szinte csak megszokott, berögzült mechanizmusok. Emlékszem, mikor húsz éve elkezdtem az első felkapcsolásaimat.....
Sci-Fi volt az ügyfél szemében a laptoppal varázsoló szaki, aki közel száz kilométerekkel távolabbi diszpécserközpontokkal kommunikál, egyeztet.....
előzmény: vgabor #48

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
#49 2017. Október 17. - 20:44:31
+2
Nekem most volt egy jó kis tapasztalatom.
Régi riasztószerelő elhalálozott "isten nyugosztalja a tudását"... Multihoz bekötve, hívom őket hogy ki kéne venni szerelésbe mert hogy új rendszer kerül fel, plusz érzékelőkkel stb stb.
Ügyfelet átadom, mert ugye bár nekem már nem veszik ki szerelésbe...
Megtörténik, adatokat, azonosítót elkérem.
A telepítés közben marad pár vezeték fölösbe, mondom felhívom a multit hogy mondják már el a régi rendszer zóna kiosztását, hát ha valahol lapul egy nyitás érzékelő vagy bármi...
ÓÓ hát nem én vagyok a telepítő a rendszerben, így nem adhat meg adatokat, kell ügyfél. Ügyfél nincs Ő is éppen dolgozik mint én tenném.
Mondom 4 órája én vetettem ki szerelésbe a rendszert, mert hogy régi központ már a kukában pihen és így nem haladok egyről a kettőre... Hát Ő csak annyit segíthet, hogy 8 zónás volt a központ...
Tényleg???!!! Itt a helyszínen még is 10 érzékelő van, plusz amit még nem találok.
Slussz poén a régi központ 4/2-be jelentett, az új CID-be szeretett volnaaa, ha bent átállították volna, de nem..
Így plusz 1 órát tököltem ott feleslegesen, hogy miért nem kommunikál a felügyelettel.
Természetesen ideiglenes hexát nem kaptam nehogy véletlenül is kiderüljön, még is miért nem tud kommunikálni a központ. 

Éljen Pécs Éljen Pécs

Nem elérhető vgabor

  • Szakember
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 66
Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
#48 2017. Október 17. - 07:23:43
0
"Évről évre elmondjuk ezeket a dolgokat a "kiscsoportos" meetingeken, de olyan mintha a falnak beszélnénk.[/size]"[/size]

Szívemből szóltál!

[/size]
Vannak pozitív változások azért. Pl. Netes szerviz monitoring karbantartáskor! :)

[/size]
Mondjuk a Lacy féle problémát én úgy oldom meg, hogy 30 zónáig 2 oszlopot csinálok a nyomtatványon...

Változtatásnál elküldöm az ügyfélnek és megkérem Ő küldje tovább CC. én is...hátha így minden a helyére kerül...
Volt olyan ügyfelem aki átépített bővített rendszerről 6 hónapig nem küldte át a zónakiosztást!!! Nagy unszolásra sikerült...Addig ki a hunyó? 16 zónából lett 40!!! Szerencsére ismeretlen jelzésre is van vonulás..csak hol is keressék a "vendéget"?
[/size]


előzmény: kero #47

Nem elérhető kero

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 450
Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
#47 2017. Október 16. - 23:37:47
+4
Az ügyfélnek alapvetően fingja sincs arról, hogy mi a zónakiosztás, ha én nem írom le neki. Tehát akkor is rajtam múlik, hogy mi kerül a listára, ha aláírja és akkor is, ha nem.
Kicsit kezd tele lenni a tököm ezzel az állandó szarakodással és azzal, hogy folyamatosan nehezítik a munkánkat. Az ügyfeleim és közöttem lévő kapcsolat muszáj, hogy feltételezze a bizalmat, másképpen ez a szakma nem működik. Kár, hogy a távfelügyelet nem bízik a saját partnereiben.
Úgy tűnik, mintha több lenne a cégnél az ügyvéd, mit a szakember. Egyre inkább csak azzal foglalkoznak, hogy hogyan tudják magukat mindenfelől bevédeni és közben egyre kevesebbet nyújtani (pl. az általános riasztás átjelzésének megszüntetése, ami még a helyi szakembergárda körében sem talált egyetértésre).
Az a baj, hogy úgy látszik, hogy akik ezeket a döntéseket hozzák soha életben nem dolgoztak "terepen", fingjuk sincs róla, hogy sokszor hogyan zajlik egy telepítés, amikor egy cementeszsák tetején kell kitölteni a papírokat, és örülni kell annak, ha időben alá tudom íratni a tulajdonossal.
Én elhiszem, hogy akad olyan ügyfél, aki a kártérítési díjból akarja megszedni magát, de azt nem, hogy ez lenne az általános. Mindig azzal jönnek, hogy így a kockázat, meg úgy a kockázat, de arról sosem beszélnek, hogy az ügyfél mekkora kockázatot vállal, amikor rájuk bízza az otthona védelmét. A telepítők felé a cég bizalmatlan, de én honnan tudjam, hogy a diszpécserközpontban meg a járőrkocsiban ülők megbízhatóak. Amikor én egy ügyfélnek ajánlok egy távfelügyeleti szolgáltatót, és megkötöm a nevükben a szerződésüket, akkor tulajdonképpen a saját renomémat kockáztatom, mert ha beégetnek, akkor úgyis rajtam csattan először az ostor. Az ügyfelek nagy része azonosít a távfelügyelettel, akinek a szerződését én írattam alá velük. Kár, hogy cserébe nem érdemlek egy csöpp bizalmat a cég részéről.
Évről évre elmondjuk ezeket a dolgokat a "kiscsoportos" meetingeken, de olyan mintha a falnak beszélnénk.
Mondjuk én most nem is kaptam sem meghívót, sem telepítői hírlevelet.
Félreértés ne essék, azokkal az alkalmazottakkal semmi bajom, akikkel napi kapcsolatban vagyok a MA-nál, legyen szó a kereskedelmi, műszaki, vagy ügyfélszolgálati oldalról, tényleg mindig segítőkészen és normálisan állnak a dolgokhoz, de a döntéshozói oldalon úgy tűnik ül ott néhány vízfej.


előzmény: Lacy #46

Nem elérhető Lacy

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 562
Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
#46 2017. Október 16. - 22:21:16
0
Nemrég páran részt vettünk a Multialarmnál egy "kiscsoportos" szakmai megbeszélésen, aminek főképp az általuk az utóbbi időben hozott népszerűtlen és kedvező változások témáit jártuk körbe
Nagyjából ennek lett is eredménye, ait sokan gondolom telepítői hirlevélben meg is kaptatok.
Még van mit fejleszteni, javítani a rendszeren
Ennek pl egyik lépése, hogy a Multi honlapon lett egy fórum, ahol a kifejezetten nekik szóló kérdéseket fel lehet tenni és megvitatni
Másrészt egy online panaszbejelentő felület is keletkezett.
A fórum részre írtam egy ötletet, szerintem ha minél többen támogatnátok, már amennyiben egyet értetek a dologgal, az sikert hozhatna :)
Itt van amit oda írtam:
Idézet
Helyzet: nem fér el a szerződésen 15-nél több zóna
A megoldás (eddig) emailben beküldtük – tem.
sőt a komplett adatlapot belehetett, most már nem fogadjátok el.
A legújabb “szivatás” a telepítőknek, a 15-nél nagyobb zónaszámú rendszereknél az emailes beküldést sem fogadjátok, csak ha az ügyfél ezt is aláírja.
Ez roppant bonyolult és macerás, ráadásul nem minden ügyfélnek van szkennere, mert ugye én átküldöm az ügyfélnek a zónalistát, ő kinyomtatja – már ha van neki nyomtatója – aztán aláírja, beszkenneli, esetleg lefotózza telefonnal kétes minőségben, és visszaküldi nekem vagy direktbe az adatlap kukac-ra
ez így rettenetes
idő és munkaigényes, ráadásul nem vagyok biztos benne hogy ez minden ügyfélnél pakkra fog működni.
Ez ugye megoldódik a teljesen elektronikus szerződéskötéssel (ügyfélkapu) de ez olyan bizonytalan távolságban van, hogy addig is megoldás kellene.
Azt találtam ki, hogy addig míg az ügyfélkapu nem jön létre, a meglevő szerződést lehetne úgy módosítani, amíg a mostani nyomtatványok nem futnak ki egy pótlappal, ha meg új nyomdai készítés lesz, akkor elég csak egy plusz sor a zónákat tartalmazó lapra.
ez annyi lenne, hogy egy rubrika, amit ki lehet ikszelni, mellette egy olyan szöveggel, hogy aláírásommal hozzájárulok, hogy a rendszerem zónalistáját, mely több mint 15 zóna, a telepítőm külön emailben beküldje a nevemben
és egy aláírás helye ott mellette még.
ezt az ügyfél aláírja, és így felhatalmazza a telepítőt is, meg a Multialarmot is.
Ebbe szerintem nem lehetne belekötni, és lenne olyan biztonságos mint a külön lista ügyfél által aláírva.
Még lehetne fokozni a dolgot hogy a zónalista email ne csak az adatlap kukacra menjen el hanem kötelezően az ügyfélnek is, hogy ha mégis valami nem stimmel akkor tudjon reklamálni, bár szerintem ez nem annyira életszerű, lévén én pl zónalistát a laptopból írok, oda meg megnevezésnek az kerül, amit az ügyféllel egyeztettem.
Hát kb ennyi lenne hogy picit egyszerűsödjön az életünk

itt találjátok:  https://multialarm.hu/forumok/temakor/szerzodesek/

Nem elérhető vgabor

  • Szakember
  • Teljes tag
  • *****
  • Hozzászólások: 66
Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
#45 2017. Február 09. - 23:16:33
+1
És MA saját autóval.
előzmény: mormogipapa #43


Köszönöm! :)
előzmény: vg #44

Nem elérhető vg

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 113
Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
#44 2017. Február 08. - 10:46:22
0
És MA saját autóval.
előzmény: mormogipapa #43

Nem elérhető mormogipapa

  • Szakember
  • Törzstag
  • *****
  • Hozzászólások: 180
Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
#43 2017. Február 07. - 22:43:52
0
Szia. Dömsöd és környékén a Sion Security van
előzmény: vgabor #39

Nem elérhető SLC

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 757
Re:Távfelügyeleti szolgáltatók
#42 2017. Február 07. - 13:31:43
0
Videó távfelügyeletre van valami előírás, hogy egy diszpancser mennyi monitort / képet tud kezelni?
A munkavédelmi részt most hagyjuk.
Biztech szempontból mennyi kamera kép jöhet számításba.

Elvek, szabályok, tankönyvi és gyakorlati példák is érdekelnének.
Egy prezentációhoz gyűjtünk infókat.



 

Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!
Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!