Ez kétségtelen, h a tömörítési algoritmusok folyamatosan javulnak.
De: az idők folyamán a kamerák és megjelenítők felbontása is monoton növekszik. A horizontális v vertikális pixelszám növekedéssel az adatmennyiség négyzetesen növekszik. Egy 10%-os képméret növekedéshez 21% adatnövekmény tartozik. Nincs olyan algoritmus család, mely ezzel lépést tudna tartani. Azaz az átvitt adatmennyiség az idők folyamán folytonosan növekszik, és növekedni fog. Nem 20-30-40 százalékkal, hanem a többszörösével.
Moore törvénye értelmében ahogy a hardware bonyolultsága növekszik, az adatmennyiség azt mindig is követni fogja. Lásd a PC esetét. 1981-ben egy Bill Gates nevű fazon azt állította, hogy "... 640kB of memory sholud be enough for anyone..." (fejből írtam, bocs ha nem pontos) és ez volt az a bizonyos PC ami DOS alatt futott. Ma egy szaros droid telefon is ennek több ezerszeres memória mérettel gyártódik ...
EGy régi VGA felbontása 1024x768 volt, 8 bites szinnel. Ez épp elfért 1MB képernyő memóriában. Ma egy jobb monitor 3840x2400 felbontással (én ezt az oldalarányt használom és szeretem) 32 bites módban kb. 36MB. Ha meg videozni akar valaki x Hz-es képfrissítéssel, akkor lehet ám szorozgatni rendesen !
Szóval 2-3 év múlva szűk lesz az a 10/100 ...