Szerintem annyi történt csak, hogy a szolgáltató elvette a publikus IP címet az ügyféltől (nem fix IP címről van szó!). Ez annyit jelent, hogy a váltás utána az ügyfél a szolgáltató belső hálózatáról (CGN) kap Privát IP címet én nem közvetlenül az Internet felől...A felhasználói oldalról ez nem jelent gondot ha csak "kifelé" használják az internetet.
Alapvetően erről nem kérdezik meg az ügyfeleket és nem kell hozzá eszközt cserélniük vagy módosítaniuk. Viszont a publikus IP cím továbbra is jár az előfizetőknek, de ilyen esetben vissza kell kérni azt. Egy telefon az ügyfélszolgálatra, és ott tudják mit kell tenni. Gyorsan meg is csinálják
Ha valóban nem történt időközben Router programozás, reset vagy csere, akkor a beállításaid tovább élnek és az ügyfél visszakapja a távoli betekintését. A telepítőnek ki sem kell mennie a helyszínre, hanem rábízza az ügyintézést a tulajdonosra.
A P2P módot használó eszközöknél nincs ilyen gond, mert ott a távoli szerveren találkozik az eszköz az ügyfél kliens. Ennek kényelmi előnye és néhány technikai korlátja van.
Tudomásom szerint van olyan Mobil Internet szolgáltató aki kérésre sem tud publikus IP -t adni, pl. Telekom, és lehet olyan kisebb-nagyobb területi szolgáltató is aki mondjuk fix IP előfizetéshez köti a publikus IP-t. De ezek a telepítéskor már kiderülnek, nem utólag tűnnek el. Ezért ha nem P2P-s eszközt szeretnénk távoli elérésre beállítani, és nem megy, akkor gyanús, hogy ez lesz a gond.