Elvileg mindegy kellene legyen, gyakorlatban ahány központ, annyiféle kommunikáció, nem feltétlenül fog egy ilyen cucuka minden kp-al összejönni. (Elvileg az Ademco Contact ID is szabvány, aztán ahány gyártó, annyiféle képpen értelmezik.)
Amit fogadj el: a riasztóközpontok kommunikációs részét távfelügyeletre tervezték, a legismertebb protokollok közül tudnak egy párat és kész. Csak annyit csinál egy normál (hang) GSM modul, hogy átviteli csatornát biztosít a rkp és a távfelügyeleti vevő között a telefonvonal helyett. A rkp összefütyül a GSM modulon keresztül a távf.vevővel, elbeszélgetnek, elköszönnek és kész. A modul semmilyen szinten nem szól bele a kommunikációba! Általában tudják a központok a "Pager" vagy vmi hasonló ACK nélküli formátumot, ezt esetleg fel tudod használni saját szám megcsörgetésére (SMS-re nem!!!), és mindent a kp-ban programozol. Ekkor egy fütyülő/sípoló/akármi hangot hallasz a telefonodban és a rkp bontja a vonalat. Az SMS nem szokott szerepelni a formátumok között -hacsak nincs a gyártónak vmi célhardware erre a célra, lsd a már említett PCS200, de itt már buszkommunikáció van a modul-rkp között ezért lehet a rkp-ban felütni- tehát az ilyen feladatra külön modul kell, az eszközök programozása (tel.szám beállítás) csak magában a modulban történhet. A rkp-ba telefonszámot ekkor is kell programoznod, de csak azért, hogy a modul a rkp CID jelzéseit át tudja venni. Elhiteti a rkp-al, hogy ő a távfelügyeleti vevő, ezért kell a vonalszimuláció. A vett jeleket letárolja, saját paraméterei szerint átalakítja és így lesz belőle SMS.
Remélem tudtam segíteni.