Mert a Yuasa-ból nem (még nem) spórolták ki az ólom felét ... a csájníz az környezet-barátabb, a lemezek mérete sokkal kisebb...
Egy ökölszabály-szerű házi akkuteszt lehet a következő:
1. Be kell állítani egy NYITOTT házú relét soros diódákkal (4-5-6) db úgy, h kb. 11V hatására a behúzott relé éppen elejtsen
2. akku feltölt csurig.
2. ráköti a diódás-relét.
3. 12V/15W-18W-os izzót a relén keresztül ráköti az akkura
4. kézzel ekkor benyomja a relé behúzóját, és az így benntart, a lámpa kigyúllad, és óra indul.
....
Amikor a relé 1-2-3 óra (!) után az akku fesz-csökkenés miatt elejt, órát megnézni.
Brutális különbségek lesznek. A teljesen feltöltött, jó akku (pl. Yuasa) 2x -2.5 x annyi idő alatt merül le 11V alá (ez nem sokkal a mélykisülés felett van) mint az ócccó. Ez valahol kb. azt jelenti, h a kapacitásuk is így aránylanak egymáshoz.
Régen, vagy 15 éve ezt (persze egzaktul PC-vezérelve, mérve és grafikonba rajzolva) sokféle akkortájt behozott "noname" és "brand" akksira is megtettük, de a biztech piac viselkedésén persze semmit sem változtatott ... emberek szorgalmasan hordták vissza cseréltetni a megzakkant akksikat ...
PS: állítólag ma már vannak már rafináltabb akksik is, ha jól emléxem autóvillamosság-majerek azt mondják h bennük a kémiai folyamat "túlhajtott". Ezáltal az első időkban, v első pár ciklusban még úgy-ahogy megvan a kapacitásuk, de utána drasztikus gyorsasággal vesztik azt el ... hadd forogjon a piac