Szerző Téma: Első számú közellenségünk: a telefon- és internetszolgáltató :)  (Megtekintve 13962 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
A helyszínen egyes routerek beállítási felületén be van pipálva a Nat.
Vagy ha nincs ilyen menüpont akkor a routerben a szolgáltató által kapott IP címet összehasonlítom egy WhatsmyIP és társai oldalon szereplővel. És nagyjából ennyi. Ha nem egyforma a kettő akkor Natolva van.
előzmény: handras #16

Nem elérhető bcslaci

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 672
Ha nem natolt akkor publikus IP címe kell legyen, ha nem publikus akkor biztos natolt.
előzmény: handras #16

Nem elérhető handras

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 167
"Ügyfélnél felmérés közben megnézem (ha tudom) a kapcsolatot, ha látom hogy NAT-olva van akkor közlöm vele hogy ez van ezt kell szeretni.."

Hogy döntöd el, ip cím alapján?
előzmény: Ryki #15

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
Nekem már volt pár telefonbeszélgetésem (Tököm) céggel Natolás ügyében... Elvileg technikus volt a vonal másik végén. Ő mondta hogy Natolás-t akkor tudnak megszüntetni ha az ügyfél előfizetése 1 évnél nem fiatalabb. Új ügyfelekre az új ÁSZF vonatkozik abban valahol van valami evvel kapcsolatban, én nem tudom nem az én tisztem végig olvasni...
Fix IP címre az volt a válaszuk hogy csak és kizárólag céges ügyfeleknek tudnak ilyet biztosítani...

Hogy ezekből mi és hogy igaz nem érdekel én nem fogok velük telefonos szélmalom harcot vívni.
Németországban is szoktam dolgozni Dójcse Tököm rosszabb mint a magyar.
Egyszerűen már nem érdekelnek.

Ügyfélnél felmérés közben megnézem (ha tudom) a kapcsolatot, ha látom hogy NAT-olva van akkor közlöm vele hogy ez van ezt kell szeretni... Ha szeretné a kameraképeket telefonon nézni akkor keressen másik szolgáltatót.

Érdekesség képen tavaly nyáron a UPC az egyik 7. kerületi ügyfelemnél átállt IPv6-ra. Onnantól nem tudta elérni a rögzítő a távoli szervert. Az első telefonálásnál kértem egy technikus emberkét mondtam hogy mi a probléma, segítőkészen mondta hogy ha az ügyfél kéri minden további probléma nélkül visszakaphatja az IPv4 Ip címet, most úgy is fel szabadult nekik egy csomó... 
előzmény: SLC #12

Nem elérhető padisah

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 540

Nem elérhető syn7h37ic

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 456
Ez jó ötlet...

előzmény: Ryki #11

Nem elérhető SLC

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 757
Natolást kérem szépenre a legtöbb szolgáltató megszünteti, még wi-fi-s internetnél is. Azonban van egy aki bekeményített és ez jár ennyi pénzért elv szerint, fix IP megvásárlására akar kötelezni, ha hasonló szolgáltatásokat akarsz igénybe venni.

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
Utóbbi időben 5 helyen futottam bele ilyen Natolásba (Tököm) szolgáltató jóvoltából.
Cserébe már bele írom az árajánlatokba hogy egyes szolgáltatóknál nem tudok felelősséget vállalni a távoli elérés nem működése miatt.... >:(   
előzmény: syn7h37ic #10

Nem elérhető syn7h37ic

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 456
Ismerős... Hasonló problémám van a Telekommal, ott sem lehet ezekkel a madarakkal normálisan dűlőre jutni. Hovatovább annyira belefáradtam ezekbe az állandó harcokba, hogy már nem akarok foglalkozni a távoli eléréssel, mert rohadtul elegem van, hogy a kedves szolgáltató miatt 3423148-szor kell kimenni, mert nincs távoli elérés. És kin csapódik le? Persze, hogy a telepítőn. Környékünkön van pár szolgáltató, Invi, Telekom, és egy-két kábelnetes. Eddig a legkevesebb bajom a kábelnetes szolgáltatóval volt, konkrétan egy sem, mert az azonnal kérdés nélkül megy. ADSL esetén pedig akkor volt normális átvitel, ha a gagyi router modemet szépen sima bridge-ként használtam és az általam adott routert használtam net kapcsolódásnak. a NAT-olást párszor már én is beszívtam...
előzmény: eXtra #9

Nem elérhető eXtra

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 509
Egy ügyfél boltjában korábban inviteles adsl net volt, amit egy ideje optikás netre cseréltek és kb. azóta a kamerarendszer nem elérhető. Először az őskövület D-link routerre gondoltam, de mivel invitelről van szó és sok mindent láttam már náluk, ezért nem rendeltem csuklóból új routert, hanem vittem egyet próbára. A megérzésem jó volt és nem a routerek okozták a problémát, hanem a NAT-olt hálózat. Felhívtam az invitelt, ahol egy óra alatt 5 balf@sz ügyfélszolgával fárasztottuk egymást. A "kis türelmét kérem" már elhangzott vagy százszor, mire megkértem a madarat, hogy legyen olyan szíves kapcsoljon már össze azzal a technikussal akivel a háttérben beszél, mert talán gyorsabban haladnánk. "Jó megkérdezem." Persze a másodvonalas balf@szt nem lehetett kapcsolni, aki azt állította, hogy az optikai eszközük nem is képes a NAT-olásra, ezért gyorsan rákerestem neten az Alcatel i240-re és csodák csodája pont az invitel oldalán találtam egy képernyőmentést, ahol a NAT defaultban be van rajta kapcsolva...  ::fejel::



Ezen a ponton határozottan megkértem az ügyfélszolgát, hogy mivel az időm véges, legyen szíves vegyen fel hibabejelentést és cseréltesse ki az eszközt egy olyanra, ami nincs NAT-olva. Nem volt kedvem az Alcatel konfigjával vergődni és ha már ilyen hülye az invitel, akkor belefér nekik egy (-két, mert elsőre tuti hoznak egy másik NAT-oltat) kiszállás...  ::levele::

 

Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!
Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!