Szerző Téma: Első számú közellenségünk: a telefon- és internetszolgáltató :)  (Megtekintve 13967 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Nem elérhető kero

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 450
"[size=0px]a biztonságtechnika nem informatika, így a távoli elérést oldja meg az informatikus ismerős."
Ez alapvetően jól hangzik, ha van informatikus ismerős.
A dolog diszkrét bája akkor jelentkezik, amikor pl. egy céges ügyfélről van szó (ahol eleve nem férek hozzá a routerhez, mert azt a rendszergazda "bitorolja"), ami végül is nem baj, ha segítőkész. Mondjuk, hogy az, és leírom neki, hogy mit állítson be. Aztán amikor közli hogy kész, akkor a próbánál kiderül, hogy nem működik. És jön a mutogatás, hogy ki hibázott, esküdözik, hogy minden úgy van, ahogy kértem, fikázza a rendszeremet, (mert mondjuk nem linuxról lehet elérni távolról, és így már egy kalap szar az egész, meg abszolút nem biztonságos, meg bla-bla-bla) Aztán kiderül, hogy van még egy router a rendszerben, amit szintén forwardolni kellett volna, megcsinálja, de még mindig szar. És jön az okoskodás, hogy ez így nem is működhet, (igaz, hogy egy csomó másik helyen így működik, de ez nem érdekli) És hosszas könyörgésre az ügyfelemnek kiadja a router hozzáférési kódját, miután 5 perc alatt beállítom és működik. Pedig én "nem értek hozzá" (és igazából tényleg nem). Hát ennyit az informatikus ismerősökről, meg a rendszergazdákról. És ha az internetszolgáltató közellenség, akkor a rendszergazda legalább annyira. Tisztelet a kivételnek!
[/size]
előzmény: mot #27

Nem elérhető mot

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 305
Ez a megoldás sem rossz, a problémát én ott látom, hogy "az ÜF a hozzáférés idejére dugja be". Sajnos ez sok esetben nem kivitelezhető, mert az ÜF a hozzáférés idejében mondjuk a Balatonon/Bahamákon nyaral.  ;)
Mivel a 10 millió orvos/informatikus/miegymás országában élünk, én azt vallom, hogy a biztonságtechnika nem informatika, így a távoli elérést oldja meg az informatikus ismerős. -> tudom, most fogtok megkövezni...  ???
"Az informatikus ismerős egyébként is sokkal jobban ért a biztonságtechnikához és miegymáshoz..." - mondja ezt az ÜF az előző mondat alapján. Sajnos a távoli elérés sokszor rengeteg nyűggel jár, amit csak MUSZÁJBÓL vállalunk fel (mint bizt.tech. telepítők).  >:( De ezt már sok topicban kiveséztük...
előzmény: Gyafi #25

Nem elérhető Gyafi

  • Kezdő tag
  • **
  • Hozzászólások: 47
Az adat (kép tartalom) nem megy át a felhőn; az az eszköz és a kliens között megy. A felhő csak az összeköttetés kiépüléséhez kell.
előzmény: bcslaci #23

Nem elérhető Gyafi

  • Kezdő tag
  • **
  • Hozzászólások: 47
Te akkor a harmadik hozzászóló vagy (értsd rád nem vonatkozik a nem egészen értem részt).  ;D

Az EZVIZ arra megoldás, hogy ügyfél lássa a mobilján minden erőfeszítés nélkül.

Egy megoldás a hozzáférésre:  ügyfél routerét kicseréljük 15eFt-s mikrotikra, ez csinál vpn kapcsolatot a mi mikrotik routerünkkel. Ha nem lehet kicserélni mert csak, akkor egy 5eFt-s kicsi mikrotikot teszünk utána és az csinálja meg.  Ha ügyfél paranoiás, akkor ezt a kicsi dobozt alapban áramtalanítva tartja és csak a hozzáférés idejére dugja be. Ennyi segítség azért elvárható az ügyféltől.
A mi oldalunkon ezek megfelelően le vannak tűzfalazva/tiltva/védve, így nem sok vizet zavar.  Forgalmat nagyon minimálisat generál, nem jelentős.

Én úgy gondolom, T a nagy ezért azt csinál amit akar. Sok helyen nincs alternatíva így alkalmazkodni kell..

előzmény: Ryki #24

Nem elérhető Ryki

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 317
Senki nem beszélt itt felhő szolgáltatásról. Én is Hikvision rögzítőket szerelek, ismerem az EZVIZ felhő szolgáltatását. Senki nem téveszt össze semmit.
Itt arról beszélgettünk hogy a T-homár egyes helyeken Natolta a hálózatot...
Ha távolról kell a rögzítőben állítani, finom hangolni, esetleg az ügyfélnek 1 hét múlva jut eszébe hogy neki Hétfőn, Kedden csak mozgásrögzítés kell a kamerán mert akkor nincsenek az üzletben stb stb. Azt nem lehet a felhőről állítgatni.

És itt nem csak a kamerarendszereket érinti ez a probléma hanem a riasztórendszerek IP moduljait is, ott nincs felhő.

És egy szolgáltató nehogy már mindenki felett álljon, ha a többi szolgáltató képes olyan dolgokra hogy vissza állítja az IPv6-os címet IPv4-re, akkor inkább szolok az ügyfélnek hogy gondolkodjon el, hogy kell-e neki olyan cég ami magasról tesz a problémáira. 2016-ot írunk egyre több és több "okos" ház épül. Egy Natolt kapcsolat egy ilyen háznál biztos sok előnnyel jár (irónia). Jah és benne van a nevében hogy szolgáltató.    ::) [size=78%] [/size]

előzmény: Gyafi #22

Nem elérhető bcslaci

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 672
Felhőből milyen felbontással tudsz felvételt visszakeresni?
előzmény: Gyafi #22

Nem elérhető Gyafi

  • Kezdő tag
  • **
  • Hozzászólások: 47
Nem egészen értem egyik-másik hozzászólót.  Erre a problémára van rendes megoldás: felhős hozzáférést tudó eszközök. Olyat kell ajánlani, akkor mindegy, milyen net kapcsolat van.
Én pl. a Hikvision eszközeit szeretem, használom, javaslom.

Ne tévesszük össze a dyndns megoldásokkal, mert az nem felhő.


Nem elérhető Horisz

  • Kezdő tag
  • **
  • Hozzászólások: 6
Egyszerűen:
Modem: WAN ip = Whatsmyip ip
Ha nem egyezik NAT van  :'(

vagy

Gyors kapcsolat teszt DVR nélkül:
1-Whatsmyip
2-a modemen ha van bekapcsolom az "Remote management"-et pl.9999-es portra
3-az első pontban kiadott IP-t beírom a böngészőbe megtoldva a :9999-el

Ha nem jön be NAT van  ??? ennyi
előzmény: handras #20

Nem elérhető handras

  • Szakember
  • Ős tag
  • *****
  • Hozzászólások: 1 167
Azt hittem, létezik más mód is, én is így csinálnám.
előzmény: Ryki #18

Nem elérhető tomat5

  • Teljes tag
  • ***
  • Hozzászólások: 59
Sziasztok!
Érdemes csesztetni őket. Beköltöztem a mostani lakásunkba, próbáltam a kamerát elérhetővé tenni és nem ment. Megnéztem az IP címet a routerben látszott hogy natolt. Felhívtam az ügyfélszolgálatot, sokadszorra adtak egy műszakist, aki adta a hülyét, és közölte hogy én vagyok a balf... de azért megkérdezi (?) Érdekes módon másnap du. egyszer csak minden működött úgy, hogy nem nyúltam semmihez.
előzmény: handras #16

 

Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!
Bezárás
Vendégként csak korlátozottan használhatod az oldalt, ezért javasoljuk, hogy lépj be vagy regisztrálj!