Sziasztok!
Egyik ügyfelemnél telepítettem egy kamerarendszert. Az internet hozzáférést nem tudták megoldani a telepítés időpontjáig, ezért harmadnap kellett visszamenni a netes távoli elérést beállítani. A kiszállási díjat nem fizették ki, mert szerintük ez beletartozik a rendszer üzemképes átadásába. OK.
Telepítés után kb. 1 hónapra volt egy balun probléma, ezt kicseréltem garanciába. Beállítottam a rögzítőn, hogy küldjön nekem e-mailt hiba esetén. Azóta semmi probléma egészen idáig. Nemrég jött az email: „Videójel vesztés”. Ma hív az ügyfél, hogy nem megy az egyik kamera. Kérdeztem tőle, hogy piszkálták e valamelyik részét a rendszernek. Válasza az volt, hogy a villanyszerelőjük a tápelosztó dobozba (amiről a kamerák, a DVR, és a router megy) még pluszba bekötötte a netes kábelmodemet. Ügyfél kért, hogy jelentkezzek föl rá távolról. Följelentkeztem, és megnéztem a készülékben a log-okat. Látom, hogy két héttel ezelőtt volt az első jelvesztés a garanciális balun csere óta. A rögzített videót is megnéztem, és a szerelő valóban „beletúrt” a rendszerbe, a PSU-ba. Szerelése közben az érintett kamerának a kábelét sikerült kihúznia a csavaros balunból. Visszazárta, többször újraindították a rendszert.
A kiépítés után adtam neki leírást a rendszerről, átadás-átvételit a pénzről és az eszközökről, és a jelszavakról. E-mailben elküldtem a magyar nyelvű használatit. Mondtam neki, hogy az admin jelszó nálam marad a garanciaidő végéig, nehogy abba is belepiszkáljanak. Azt még beleírtam, hogy a szándékos rongálás, elemi csapás, helytelen kezelés az kizárja a garanciát.
Az lenne a nagy kérdés, hogy ezek után továbbra is az én felelősségem a rendszer megfelelő működése, kell-e garanciát vállalnom vagy a garancia akkor megszűnt, amikor az ügyfél kinyitotta a PSU-t és bekötött még egy fogyasztót a 12V-ra? (sajnos plombát, vagy biztonsági matricát nem ragasztottam rá) Szerinte ez még garanciás, szerintem nem.
Minden véleményt és hozzászólást előre is köszönök.
Üdv.: Ati