Ott a pont. v.színű ez lesz a gond.
Nem minden voip felejtős. Modem, szolgáltató cucccai és szolgáltató hozzáállásának is függvénye a végeredmény.)
Mifelénk "kis" kábeltévé/internet/teló szolgáltatónál pl tökéletesen mennek a távf. átjelzések. (állítólag komolyabb modemeket, stb használnak)
Jó pár évig a UPC volt instabil, de mára javult a helyzet, és elfogadják a reklamációt is. Régen a szerződésre hivatkoztak, ami egyértelműen leírja: "CSAK beszélgetésre használható"
A T-Home-os VOIP viszont az elején egy nagy "0" volt. 10 próbálkozás után a 11.-ik jelzés ment be. Azt nem tudom azóta javult-e a helyzet. (hál istennek nem túl elterjedt.) aki tudja írja meg.
Ami problémásabb a voip-nál az az áramszünet.
A lakásban lévő modemet lehet ugye szünetmentesíteni. De ez nem biztos hogy megoldás.
Lehetnek a rendszerben olyan aktív eszközök pl egy lépcsőházban, utcában, amik helyileg vannak megtáplálva. ( áramszünet esetén ki tévézik
senki. )